דלק אנרגיה מצרפת שותף בינלאומי חדש לקידוחי הגז והנפט בווייטנאם

לאחר העברת המניות האמורה, תחזיק דלק אנרגיה 25% בקידוחים בווייטנאם - 2% יותר מהיום

חברת דלק אנרגיה , מקבוצת דלק, הודיעה היום (א`), כי היא מצרפת שותף בינלאומי חדש לחיפושי הנפט והגז, שהיא מבצעת בשלוש השנים האחרונות בווייטנאם.

דלק אינה חושפת את זהותה של החברה הבינלאומית, ורק מציינת, כי חברה מיוסטון סייעה לה לאתר רוכשים. החברה הזרה תחזיק ב-75% מהמניות, והיא רוכשת למעשה את רוב המניות שהחזיקה השותפה הקודמת של דלק אנרגיה בווייטנאם, סמדן האמריקנית.

סמדן החליטה לפני כחצי שנה לנטוש את הקידוחים בווייטנאם, אחרי מספר כישלונות. יצויין כי סמדן היא השותפה של דלק בקידוחי הגז הטבעי בארץ, מול חופי אשקלון, במסגרתם התגלו תגליות גז טבעי במסחריות בהיקף מיליארדי דולר.

סמדן החזיקה 77% מהקידוחים בווייטנאם, ואילו דלק החזיקה 23%. בעקבות העסקה החדשה, מגדילה דלק את אחזקותיה בקידוחים מ-23% ל-25%. מדובר בקידוחים בבלוקים הנקראים E12 ו-W12 במדף היבשת של וייטנאם.

במסגרת ההסכם החדש, התחייבה החברה בינלאומית לבצע תוכנית עבודה בפרויקט והתחייבה לשאת בחלקה של סמדן בתוכנית עבודה זו. יצויין, כי זכויות דלק והחברה הבינלאומית כפופות לאופציה של חברה שבשליטת ממשלת וייטנאם לרכישת 15% מהזכויות ולתמלוגים לטובת צד ג` בשיעור של 3.8%.

הקידוחים בווייטנאם הם קידוחים ימיים. מאז פרישת סמדן לפני כמה חודשים, החזיקה דלק אנרגיה בכל המניות של השותפות. ב-2003 ההוצאות בפרויקט היו כ-1.5 מיליון דולר. בשלוש השנים האחרונות השקיעה דלק 3.5 מיליון דולר בקידוחים. בעבר כבר ננטשו שני קידוחים אחרי שלא התגלו כמסחריים.

דלק לא מגלה היום באיזה סכום נרכשו זכויות סמדן בקידוחים בווייטנאם על ידי החברה הבינלאומית.