המשטרה ממליצה להעמיד לדין פעילים בעמותות הבנייה לחרדים ברכס שועפת

החשד לכאורה נגד הפעילים - הונאת משרד השיכון על ידי שימוש ב"זכאי קש"

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) ממליצה להעמיד לדין מספר פעילים ב"עמותת הקוטג'ים", בחשד להונאה של משרד הבינוי והשיכון בפרוייקטים ברכס שועפת למיגזר החרדי. כך נודע ל"גלובס".

בעקבות מימצאי בדיקה ראשוניים של משרד מבקר המדינה ורשם העמותות, נפתחה חקירה פלילית בחשד להונאת משרד השיכון ע"י מספר עמותות שניגשו למיכרזי רכס שועפת. תיק החקירה מועבר כעת להכרעת פרקליטות המדינה, עם המלצה של המשטרה להעמיד לדין מספר פעילים בחשד לביצוע עבירות מירמה שונות, שכללו, בין היתר, שימוש ב"זכאי קש".

הפרוייקטים ברכס שועפת נבנו בתחילת שנות ה-90 וכללו 2,300 יחידות דיור, אשר נבנו על קרקעות שנמסרו לעמותות על ידי המדינה ללא מיכרזים. הבנייה בוצעה באמצעות שלוש עמותות עיקריות: עמותה של דגל התורה, עמותה של אגודת ישראל, ועמותה של אנשי ש"ס ומפד"ל. לא נמסר, האם המלצות המשטרה נוגעות לכל העמותות או רק לחלקן.

את רעיון הבנייה באמצעות עמותות ברכס שועפת קידמו סגן שר השיכון כיום, מאיר פרוש, בעת שכיהן כחבר במועצת עיריית ירושלים, ועו"ד שלמה דרעי, אחיו של ח"כ אריה דרעי. הדירות במקום נמכרו במחירים נמוכים במיוחד - 117 אלף דולר לדירת ארבעה חדרים.

אשתקד חשף הערוץ הראשון, כי %40 מרוכשי הדירות באיזור לא היו זכאים לרכוש דיור במחיר מוזל. בין הרוכשים ללא זכאות היו שר העבודה והרווחה כיום, אלי ישי; משה ויינברג, מנאשמי משפט דרעי; וקרובי משפחה של מאיר פרוש.

ישי אמר אז בתגובה, כי מהנהלת העמותה נמסר לו, שגם מי שאינם זכאים יכולים לרכוש דירה בפרוייקט. פרוש אמר אז, כי מספר הבלתי-זכאים שרכשו דירות ברכס שועפת נמוך מ-%40 מכלל הרוכשים