המומנטום החיובי של מת"ב נעצר, הרווח התפעולי נשחק

ההכנסות טיפסו ב-3.3% ל-147.6 מיליון שקל ההפסד הנקי הצטמצם ל-7 מיליון שקל

הרווח התפעולי של מת"ב נשחק ברבעון הראשון של 2004, לאחר מספר רבעונים שבהם רשמה החברה שיפור מתמשך בנתון זה. השיפור ברווח התפעולי היה מסימני הדרך של מת"ב בדרך להבראה, לאחר המשבר הגדול שחוותה תעשיית הכבלים, והשינוי במגמה יכול להיתפס כסימן לא מעודד. עם זאת, במת"ב מסבירים את הירידה ברווח התפעולי ב"עלייה חריגה בהוצאות התוכן", ובעלייה בהוצאות הקשורות לאספקת שירותי האינטרנט המהיר. עליות אלו מחקו את הקיטון המתמשך בפחת של מת"ב.

העלויות שגדלו בתחום התוכן, נבעו בעיקר מהשקעה גבוהה בהפקות מקור ברבעון הראשון. בחברה צופים שברבעונים הבאים של השנה ישובו העלויות לצורכי הפקות מקור לרמתן המקובלת. לאור זאת, המטרה של מת"ב ברבעונים הבאים היא לחזור למגמת השיפור שאפיינה את החברה ברבעונים הקודמים.

שורת ההכנסות של החברה ממשיכה לטפס, והיא עלתה ברבעון הראשון ב-3.3% לעומת הרבעון הקודם והסתכמה בכ-147.6 מיליון שקל. ההוצאות שעלו התבטאו בהוצאות התפעול שטיפסו ב-3.1% ל-120.27 מיליון שקל, והותירו את הרווח הגולמי על 27.4 מיליון שקל, גבוה בכמיליון שקל בלבד מהרווח הגולמי ברבעון הקודם.

הוצאות השיווק, שהמשיכו לעלות הרבעון, גרמו בסופו של דבר לכך שהרווח התפעולי הסתכם בכ-2.4 מיליון שקל, ירידה קטנה של כ-600 אלף שקל לעומת הרבעון הקודם. ה-EBITDA של מת"ב (רווח ללא הוצאות פחת מס וריבית) עמד על כ-36.3 מיליון שקל, שיפור של 15.2% לעומת הרבעון המקביל.

החברה ממשיכה להפסיד, וברבעון זה ההפסד הנקי עמד על כ-7 מיליון שקל, שיפור משמעותי מול הרבעון המקביל, אז ההפסד הגיע לכ-24.5 מיליון שקל. ברבעון הקודם החברה רשמה רווח נקי של 61.3 מיליון שקל, אך זה כלל הכנסות של 81 מיליון שקל שנבעו ממכירת מניות פרטנר שהוחזקו על ידי החברה.

מספר המנויים של מת"ב ממשיך להישחק גם ברבעון הראשון של השנה, ובסופו הוא עמד על 265.4 אלף, ירידה של כאלף מנויים לעומת המצב בתחילת השנה. גם קצב גיוס מנויי האינטרנט המהיר ירד והוא עומד על כ-74 אלף, עלייה של 6,000 מנויים בלבד מאז סוף השנה.

ההכנסה הממוצעת למנוי זחלה הרבעון למעלה ל-207.9 שקל, עלייה של פחות משבע עשיריות האחוז. ברבעון הקודם לעומת זאת, ההכנסה הממוצעת עלתה בכ-2.5%, עובדה שאולי מצביעה על הקושי של מת"ב להמשיך ולהגדיל בקצב משמעותי את ההכנסה הממוצעת מהלקוחות, ואת הקצב הנמוך יחסית של גיוס מנויים חדשים לאינטרנט המהיר.