אלישיוב ממשיך להימחק במט"ח: הפסד של 23.5 מיליון שקל לג`ולקס

בעקבות גידול בגרעון בהון העצמי של החברה ל-24.5 מיליון שקל העמיד לה אלישיוב הלוואה של 20 מיליון שקל

חברת ג`ולקס שוקי הון , שבשליטת היהלומן דוד אלישיוב, גיסו של לב לבייב, המשיכה לרשום הפסדים כבדים מעיסקאות עתידיות במט"ח גם ברבעון הראשון של 2004. ג`ולקס רשמה הפסד רבעוני של 23.6 מיליון שקל מעיסקאות אלו ובשורה התחתונה הפסד נקי של 22.1 מיליון שקל לאחר הפסד של 65.6 מיליון שקל ברבעון הקודם , האחרון לשנת 2003.

ג`ולקס, שברבעון הרביעי אשתקד סבלה מהחלשות הדולר ביחס לאירו, היאן היפני והפרנק השוויצרי כמו גם התחזקות במחירי החוזים העתידיים שאותם לא השכילה לצפות, מדווחת כי עיקר הפסדיה ברבעון החולף נבעו ממגמת ההחלשות הדולר מול היאן והפרנק השוויצרי וכן מעליית מחירי המתכות כנגד הפוזיציות שהיו פתוחות לחברה בשוק החוזים העתידיים.

בעקבות שני רבעונים רצופים של הפסדים כבדים, עומד הגרעון בהון העצמי של ג`ולקס על 24.5 מיליון שקל. החברה מציינת כי לכיסוי הגרעון הנ"ל קיבלה הלוואה מצד קשור, ככל הנראה אלישיוב, בסך של כ-20 מיליון שקל. המשך הפעילות העיסקית של החברה הינו בכפוף לתוכניות ההנהלה למימון עתידי של הפעילות בתחום עיסקאות המט"ח. להערכת הנהלת החברה ובהתבסס על ניסיון העבר, יעמיד אותו צד קשור מקורות מימון נוספים לצורך עמידת החברה בהתחייבויותיה.