סדר מקוצר: עו"ד אורי סלונים, נשיא וריאטי העולמי, גייס שני מיליארדרים לתרום לארגון

וגם: עדנה ארבל לא רצתה בת גננת, ודליה דורנר ממשיכה להביע את עמדותיה בנושאים מכריעים לגבי החברה הישראלית

* מיכה לינדנשטראוס, יו"ר הנציגות הארצית של השופטים, ונשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, שב משבתון בארה"ב השבוע. כבר השבוע תתכנס הנציגות כדי לדון בהצעת הוועד המרכזי של לשכת עוה"ד להקפיא את פירסום המשוב, ולקיים הידברות בין הצדדים. הנציגות צריכה להחליט, אם היא מוכנה להסיר את הסנקציות בהן נקטה כלפי הלשכה, לפרק הזמן של ההידברות.

* מאיר שמגר, שופט בית המשפט העליון בדימוס, יישא ברכות בערב שעורכת הקרייה האקדמית קריית אונו, לכבוד מינוייה של עדנה ארבל, לשופטת בבית המשפט העליון. ארבל נמנתה עם צוות המרצים בפקולטה. גם חברתה הטובה של ארבל, שופטת בית המשפט העליון, דורית ביניש, תישא ברכות.

בערב יעסקו בנושא הפרקליטות בעשור הקרוב, ובין הדוברים: שר המשפטים לשעבר, דן מרידור, שידבר על תפקיד הפרקליטות במאבק נגד השחיתות; סגנית נשיא בית משפט המחוזי בת"א, שרה סירוטה; המישנה לפרקליטת המדינה, שי ניצן, עו"ד פרופ' קנת מן, ועו"ד יעקב וינרוט, שיציג את הפרספקטיבה של הסניגור.

* עו"ד רונית אמיר-יניב, ממשרד יגאל ארנון, ועו"ד ניר אלעזר, היועץ המשפטי הפנימי של יוניליוור ישראל, ייצגו את יוניליוור בהסכם מכירת מניות השליטה ברושדי תעשיות מזון, יצרנית ומשווקת טחינה תלמה. רושדי יוצגה בידי עו"ד מיכל ניסני, ממשרדו

* עו"ד אורי סלונים, נשיא וריאטי העולמי, גייס שני מיליארדרים - פרנק לואי וריצ'רד פראט, לתרום לארגון. לואי ופראט, התייצבו עם סלונים על הבמה, בכנס עולמי שהתקיים בסידני, ושרו עימו את "עושה שלום במרומיו". הכנס נועד לגייס את הקהילה העסקית של אוסטרליה, ובמיוחד היהודים המיליארדרים בה. בינתיים, בגיזרה התל-אביבית, ממשיך בנו של סלונים, עו"ד ארז סלונים, להפעיל את משרד עוה"ד, מאחר שסלונים האב, מקדיש את רוב זמנו לארגון.

* עו"ד יעקב אנוך הצטרך למשרד זיסמן, אהרוני, גייר, ויוביל את צוות הליטיגציה של המשרד, וכן יעסוק במשפט מסחרי על גווניו. לא מזמן שב אנוך מארה"ב, שם עבד כבנקאי השקעות בסלומון, סמית, בארני, וכן שימש כסגן נשיא של חברת תוכנה הפועלת בתחום המעבדות הרפואיות בארץ ובארה"ב.

* עדנה ארבל לא רצתה בת גננת. בשבוע שעבר, ערכה פרקליטת המדינה לשעבר, עדנה ארבל, מסיבת פרידה לעובדים במשרד המשפטים. אחת הבנות של ארבל, סיפרה באותו מעמד, כי כשאמרה לאימה שהיא רוצה להיות גננת, אמרה לה ארבל, שתתמוך בה בכל דבר שתבחר בו, אבל רק שלא תהיה גננת.

* יוסף (טומי) לפיד, היה אחד הדוברים בערב פרידה שנערך למנהל בתי המשפט היוצא, השופט דן ארבל, שנערך בשבוע שעבר בבית המשפט העליון. אחרי שפירט לפיד את תרומתו של ארבל לשיפור תפקוד המערכת, הוא דיבר על מה שצריך עוד לשפר, כמו בתי משפט בפריפריה.

בית משפט מרופט, אמר לפיד, לא יכול להיות שאזרח יכבד אותו. במהלך הסיורים בין בתי המשפט, הוא אמר, "מצאנו שופט בחדרון מתחבא מאחורי ארון, בבית משפט בטבריה".

* דליה דורנר, שוב. השופטת בדימוס, דורנר, תדבר ברב-שיח בנושא החברה הישראלית, הכנסת ובית המשפט העליון, שעורך הפורום למשפט וחברה של המכללה האקדמית נתניה. החידוש הוא, שדורנר תדבר הפעם לצד בנה, פרופ' אריאל בנדור, דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה.

דוברים נוספים הם חה"כ מיכאל איתן, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, פרופ' סיני דויטש, דיקן הפקולטה למשפטים במכללה, ד"ר הדרה בר-מור, סגנית הדיקן, ופרו'פ זאב סגל, מאוניברסיטת ת"א.