קרדן מימושים: הפסד של 6.5 מיליון שקל בהון סיכון, 5 מיליון דולר רווח בפיננסים

זרוע הפיננסים TBIH השלימה הקצאה נוספת בחברה הבת בבולגריה, לאחר שרשמה מפעולה דומה רווח של 14 מיליון דולר ברבעון הראשון

חברת ההשקעות קרדן ממשיכה לצאת מאחזקותיה בהון סיכון. החברה הבת קרדן טכנולוגיות , מרכז ההפסד העיקרי של קרדן בשנים האחרונות, עומדת להפוך לשלד בורסאי, לאחר שחתמה על מכתבי כוונות עם שני גורמים, למכור להם את כל זכויותיה בשותפות קונקורד 2 ונצ`ר פנד, בעלת חלק בקרן ההון סיכון קונקורד 2, תמורת 2.2 מיליון דולר.

לאחר השלמת העיסקה לא תחזיק קרדן טכנולוגיות זכויות כלשהן בקרן קונקורד 2 אך תמשיך להחזיק 6.6% ממניות קרן ההון סיכון קונקורד 1. עם השלמת העיסקה תרשום קרדן טכנולוגיות הפסד הון של 6.5 מיליון שקל.

לעומת ההפסדים בהון סיכון, ממשיכה קרדן שבשליטת יוסף גרינפלד, איתן רכטר ואבי שנור, לרשום רווחי הון גבוהים מהכנסת שותפים לפעילות הפיננסים הצומחת שלה במזרח אירופה, המתבצעת באמצעות חברת TBIH.

בחודש שעבר חתמה חברה זו, שאת פעילותה מנהיג שלום שפילמן, על עיסקה שנייה עם שותפיה בבולגריה - משקיעים פרטיים אותם מוביל בנק השקעות מקומי - לפיה ישקיעו 21.4 מיליון דולר בחברה הבת TBI בולגריה בהון ובהלוואת בעלים הניתנת להמרה למניות חברה זו. במקביל, ירכשו השותפים הבולגרים 3.22% מ-TBI בולגריה, תמורת 3.1 מיליון דולר. לאחר השלמת כל שלבי העיסקה תחזיק TBIH 61.37% ממניות החברה הבת והשותפים הבולגרים ביתרת המניות. קרדן מדווחת כי רווח ההון מהעיסקה יעמוד על כ-5 מיליון דולר.

TBI בולגריה מחזיקה בחברת הביטוח הגדולה ביותר במדינה זו, ובקרן הפנסיה המובילה בבולגריה. TBIH בה מחזיקה קרדן 58% מהמניות, רשומה בהולנד ועוסקת במתן שירותים פיננסיים ב-8 מדינות במרכז אירופה ובמזרחה, לרבות בתחום ביטוח כללי, ביטוח חיים, ניהול קרנות פנסיה, ניהול נכסים ושירותי מימון.

מגזר הפיננסים הניב לקרדן רווח של 9.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2004, לעומת הפסד של 793 אלף דולר ברבעון המקביל. זאת לאחר שבמהלך הרבעון נבע ל-TBIH רווח של כ-14 מיליון דולר בגין הנפקת מניות החברה הבת בבולגריה לקבוצת המשקיעים.