נדחה ערעור מייסד כפר הנופש נווה אטי"ב על הרשעתו ועונשו בעבירות מע"מ

מרק ליבשטיין הורשע, בין היתר, באי-תשלום מע"מ בסך 614 אלף שקל ונידון ל-15 חודשי מאסר

שופטי ערכאת הערעור של בית המשפט המחוזי בתל אביב דחו את ערעורו של מרק ליבשטיין, על הרשעתו בעבירות מע"מ ועל חומרת עונשו. ליבשטיין הוא היזם של הקמת כפר הנופש נווה אטי"ב ברמת הגולן ואף ניהל את כפר הנופש במשך שלוש שנים. כפר הנופש נקלע לקשיים כלכליים, נכנס לכינוס נכסים ולבסוף נמכר לחברת הכשרת הישוב.

לפני כחודשיים הוא הורשע בבית משפט השלום בנתניה, על-פי הודאתו, בהוצאת חשבונית מס על סך 3.6 מיליון שקל, שהמע"מ בגינה הוא 614 אלף שקל, מבלי לשלם במועד את המס הכלול בחשבונית. זאת, מתוך כוונה להתחמק מתשלום המס. ליבשטיין הורשע עוד ב-11 עבירות של אי-הגשת דו"חות תקופתיים במועד.

ליבשטיין נדון ל-15 חודשי מאסר בפועל (מיום מעצרו בפברואר 2004), 31 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 50 אלף שקל.

הוא ערער על ההחלטה הדוחה את בקשתו לחזור בו מהודאתו בעובדות כתב האישום. הוא ביקש לקבל את הערעור ולבטל את הרשעתו ולחילופין להקל בעונשו.

אולם השופטים דבורה ברלינר, זאב המר ויהודית שיצר קבעו, כי הודאתו של ליבשטיין מצביעה על כך שהבין את האשמה המיוחסת לו. השופטים התרשמו, כי לכל אורך הדרך התמונה היתה ברורה למערער.

השופטים ציינו, כי המערער נמלט מאימת הדין במשך חמש שנים, והתנהגותו מהווה אינדיקציה ברורה לכך שמדובר בהכרה באשמה ולחוסר כנותה של טענת החפות בשלב הנוכחי.

בנוגע לעונש ציינו השופטים, כי אינם סבורים שבית משפט השלום החמיר עם המערער יתר על המידה. לדבריהם, בית משפט השלום נתן משקל הן למפעל חייו של ליבשטיין - הקמת כפר הנופש נווה אטי"ב - והן למצב בריאותו והן להסרתו החלקית של המחדל. לפיכך החליטו לדחות את הערעור גם בנוגע לחומרת העונש.

(ע.פ. 70687/04)