רשמית: אל-על מפסיקה להיות חברה ממשלתית והופכת למעורבת

בעקבות מימוש כל האופציות קצרות הטווח ע"י מחזיקיהן * המדינה מחזיקה כעת 49.47% מהחברה

חברת התעופה אל-על הפכה החל מהיום (ב`) מחברה ממשלתית לחברה מעורבת, לראשונה מאז הקמתה. זאת, אחרי שמומשו כל האופציות קצרות הטווח שנרכשו לפני יותר משנה על-ידי מחזיקים שונים במהלך הפרטת החברה.

המדינה ירדה לאחזקה של 49.47%. אל-על מפסיקה להיות חברה ממשלתית משום שהמדינה מחזיקה פחות מ-50%, לעומת 81% עד למועד שבו מומשו האופציות.

יצוין, כי בעקבות הפיכת אל-על לחברה מעורבת, היא תוכל להתחיל לטוס בשבת, אם תחליט כך הנהלת החברה. בשנת 82` התערבה הממשלה בענייניה העסקיים של אל-על, והורתה לה להפסיק לטוס בשבתות ובחגים.

בעקבות המעבר לחברה מעורבת, תקנה זו אינה תקפה כבר, כפי שפורסם לפני חודש ב"גלובס".

קבוצת כנפיים, שבשליטת משפחת בורוביץ, היא כידוע הקבוצה שרכשה מניות ואופציות יותר מכל גורם אחר שהשתתף בהפרטה. כל מחזיק אופציה קיבל בתמורה מניה של אל-על ששוויה פי 2, לעומת מחיר רכישת האופציה - 1.30 שקל למניה. למעשה מומשו כל האופציות קצרות הטווח.

בעקבות כך, כנפיים מחזיקה ב-23% ממניות אל-על. בדצמבר - כאשר ימומשו האופציות ארוכות הטווח - תהפוך כנפיים לבעלת השליטה באל-על, ותחזיק ב-51% ממניות החברה. במסגרת הפרטת אל-על רכשה כנפיים 4.99% ממניות אל-על, וכאמור גם אופציות.

משמעות נוספת של המעבר לחברה מעורבת, היא שמינויי הדירקטורים בחברות הבנות יבוצעו ישירות על-ידי ראשי אל-על, בלי צורך לבקש את אישורי השרים. לפחות עד דצמבר תמשיך בכל מקרה הממשלה להיות מחזיקת המניות הגדולה ביותר, וכן תמשיך למנות דירקטורים מטעמה לחברה האם, על-פי הנהוג עד היום.