פישמן ממשיך לגייס: מבני תעשיה תגייס 25.1 מיליון שקל באג"ח ממוסדיים

הדירקטוריון אישר לחברה מסגרת גיוס של כ-50 מיליון שקל, כשהיתרה תוקצה בעתיד

אליעזר פישמן ממשיך לגייס מזומנים לחברות הנדל"ן שבשליטתו. יום אחד בלבד לאחר שדרבן השלימה הנפקת אג"ח לציבור בהיקף של כ-52 מיליון שקל (לא כולל האג"ח שנקנו על ידי החברה-הבת ב-23 מיליון שקל), מודיעה היום מבני תעשיה על גיוס של כ-25.1 מיליון שקל בהקצאה פרטית של אג"ח למשקיעים מוסדיים.

האיגרות, מסדרה ו` שנסחרת בבורסה, יוקצו למוסדיים לפי מחיר של 1.047 שקלים לאיגרת - כ-2% מתחת למחיר האיגרות בבורסה (1.07 שקלים). מחיר זה מגלם לאיגרות תשואה של 5.51%, כשבבורסה נסחרת האיגרת בתשואה של 4.9% (צמוד למדד). סדרה ו` נושאת ריבית שנתית של 5.2%, והיא תיפדה עד שנת 2011 (מח"מ 3.8 שנים).

מבני תעשיה הודיעה, כי הגיוס הנוכחי הוא מתוך מסגרת של כ-50 מיליון שקל שאישר הדירקטוריון, כשהיתרה תוקצה בעתיד במחיר שיסוכם בעת גיוס ההמשך.

רכישות בקנדה ואירופה

בחודש מארס הודיעה מבני תעשיה, כי הדירקטוריון אישר לבצע גיוס במתכונת דומה גם בהקצאת אג"ח מסדרה ד` של החברה, בהיקף של עד 100 מיליון שקל. בחודש שעבר הקצתה החברה איגרות בהיקף של 79 מיליון שקל למוסדיים בהתאם להחלטה זו. סדרה ד` נסחרת כיום בבורסה בתשואה של כ-5%, והיא נפדית גם כן בשנת 2011 (מח"מ 3.9 שנים).

שני הגיוסים נעשו בתיאום עם חברת מעלות, שהותירה לשתי הסדרות דירוג AA מינוס למסגרת גיוס של עד 200 מיליון שקל בסה"כ. על פי מעלות, הכסף ישמש את מבני תעשיה תעשה למיחזור חובות בנקאיים והשקעות נוספות בחו"ל.

מבני תעשיה החלה בהשקעות בחו"ל כבר בשנה שעברה, כשרכשה מרכזי מסחר ובידור בקנדה ברבעון הראשון. נכסים אלו מזרימים לחברה תזרים נקי של 20 מיליון שקל בשנה. ברבעון הראשון של השנה השלימה החברה רכישת נכס נוסף בהליפקס שבנובה סקוטיה, קנדה. נכס זה צפוי להניב לחברה תזרים שנתי נקי של 9.25 מיליון שקל.

הרכישות בקנדה אינן האחרונות שמבצעת מבני תעשיה בחו"ל. דירקטוריון החברה החליט לאחרונה להקצות עוד 100 מיליון דולר לביצוע רכישות נוספות בחו"ל, ונראה כי החברה תשים את הדגש על רכישות בקנדה ובמערב אירופה.

במעלות מציינים בחיוב, כי גיוון פעילותה של מבני תעשיה בחו"ל, שמקטינה את הסיכון העסקי של החברה, לאור נזילותם ומעמדם הפיננסי האיתן של השוכרים, חוזי השכירות הארוכים, אפשרויות המימון הנוחות והתזרימים הגבוהים שיתקבל מהנכסים. מנגד, מציינים במעלות לשלילה את תוכניות ההשבחה של מבני תעשיה למגדל במנהטן, והפיכתו למגדל דירות יוקרה - מה שמגדיל, להערכת האנליסטים, את הסיכון העסקי של החברה לאור אופיו היזמי של הפרויקט.

שרשרת גיוסים

במעלות מערכים, כי שמירת יציבותה הפיננסית של מבני תעשיה כרוכה, בין היתר, גם בהמשך מדיניות הדיבידנדים הצנועים של החברה, ושימוש בתקבולים שינבעו לה ממימוש נכסים גם לפירעון הלוואותיה. למרות השחיקה בפרמטרים הפיננסיים של החברה בשנים האחרונות, במעלות עדיין מעריכים את איתנותה של החברה כגבוהה ביחס למקובל בענף הנדל"ן המניב.

כאמור, הגיוסים של מבני תעשיה אינם גיוסי האג"ח היחידים של חברות מקבוצת פישמן בחודשים האחרונים. גיוסים דומים בוצעו גם על ידי חברת דרבן, שגייסה אתמול מהציבור 52 מיליון שקל. לפניה גייסה אספן נדל"ן מהציבור 60 מיליון שקל בהנפקה של שתי סדרות אג"ח בחודש שעבר, ובחודש מארס גייסה החברה הכלכלית לירושלים 125 מיליון שקל בהנפקת שתי סדרות אג"ח.

אליעזר פישמן, בעל השליטה במבני תעשיה, הוא בעל השליטה ב"גלובס".