תלונה נוספת נגד ראש יאח"ה, תת-ניצב מירי גולן, בטענה לקיפוח נשים במינוי לתפקידים בכירים

קצינה בכירה ביאח"ה פנתה לאחרונה לשר המשטרה, צחי הנגבי * מאיימת כי תפנה גם לבג"ץ

תלונה שנייה נגד ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), תת-ניצב מירי גולן, בטענה לכאורה על אפלייה לרעה של נשים במינוי לתפקידים בכירים. קצינה בכירה ביאח"ה, ג.ב, פנתה לאחרונה לשר המשטרה, צחי הנגבי, בטענה לאפליית נשים וזאת בטרם תפנה לבג"ץ.

הקצינה טוענת, באמצעות עו"ד בועז גוטמן, כי היתה מיועדת במקור בהמלצת גולן לקידום, אך שמה הוסר ובמקומה הומלץ קצין (גבר) לתפקיד ראש מפלג. הקצינה אומרת, כי גולן הודיעה מפורשות שלא תקדם נשים ביחידה.

עוד היא מציינת, כי יש לה תיעוד (ככל הנראה שלושה תצהירים של שלוש קצינות ביחידה) המבססים את טענותיה. הנגבי העביר את התלונה ליועץ המשפטי של המשטרה, שמסר לגוטמן, כי הנושא בבדיקה.

במקביל, פנתה לגולן יו"ר הוועדה לקידום עורכות הדין של ועד מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין. עו"ד סיגלית הנדשר-פרקש. לדבריה, גולן בהתנהלותה עוברת על החוק כשבחרה לקדם גבר, בעוד נסיונו פחות בהרבה מזה של הקצינה ג.ב.

לדברי הנדשר-פרקש, "למותר לציין, כי הדבר נודע במקרה לקצינה תוך שנוצר חשד, כי העדר מסירת המידע בנושא נועד למנוע נסיון התנגדות על-ידי הקצינה". גולן אמרה בעבר, כי היא מתנגדת לקידום נשים, כיוון שהן אמהות ומתכוונות להשקיע פחות שעות עבודה ביחס לגברים.

כפי שפורסם ב"גלובס", הוגשה נגד גולן קבילה לפני חודש בידי רב-פקד פ.ל, שטענה אף היא, כי גולן מפלה לרעה נשים בקידום לתפקידים בכירים. בעקבות קבילה זו הוצא צו זמני האוסר על גולן לאייש את תפקיד ראש המפלג, עד לסיום הבירור בקבילה.

דוברות המשטרה מסרה בתגובה: "במשטרה שבים ודוחים את הטענות ומדגישים, כי טענותיה של גולן הם עניינים בלבד. ראש אגף משאבי אנוש של המטרה השיב לנציבת הקבילות, כי מעיון בחומר שהצטבר עד כה הגעתי למסקנה, כי לא נפל פגם בשיקול דעתה של ראש יאח"ה בהמלצתה להכליל במאגר קצין אחר מיחידתה.

"כן נחה דעתי, כי המלצתה של גולן אינה נגועה בשיקולים של אפליה על רקע מין הנטען בקבילה. לראיה: בתקופת כהונתה מונו שלוש קצינות לתפקידי ראשי מפלגים, מתוכם שני מינויים בהמלצתה. זאת, כאשר עם כניסתה לתפקיד כראש יאח"ה בראש אף אחד מהמפלגים לא עמדה אישה".