אפל משיקה את המחשב המהיר מקינטוש G5 ללא שבבי 3.0 ג'יגהרץ שיבמ לא סיפקה

המעבד POWER PC 079FX המיוצר על ידי יבמ מכיל רכיבים בגודל מזערי בקוטר של 90 ננומטר, לעומת 130 ננומטר בדור המעבדים הקודם

חברת אפל קומפיוטר (AAPL) השיקה אתמול (ד') את מחשב מקינטוש המהיר ביותר שלה, המכיל מעבדים המבצעים פעולות במהירות של 2.5 ג'יגהרץ. אולם אפל לא עמדה ביעד שלה לצאת החודש עם מחשב המכיל שבבים הפועלים במהירות 3.0 ג'יגהרץ.

אפל הסתמכה על ספקית השבבים שלה, חברת יבמ , כדי לכווץ את גודל רכיבי המחשבים שלה במטרה להשיג מהירות גדולה יותר עבור המעבדים שלה. ככל שיותר טרנזיסטורים נדחקים למעגלים אלקטרונים, כך ניתן להגדיל יותר את מהירות הפעולה של המעבדים.

המעבד POWER PC 079FX המיוצר על ידי יבמ מכיל רכיבים בגודל מזערי בקוטר של 90 ננומטר, לעומת 130 ננומטר בדור המעבדים הקודם. ננומטר הוא מיליארדית מטר.

"קיווינו שנגיע לשלב זה, אולם לתעשיית המחשבים לוקח זמן רב יותר להגיע ל-90 ננומטר ממה שחשבנו", אמר פיל שילר, ראש מחלקת השיווק באפל. כתוצאה מכך, אפל לא תמכור השנה את פאואר מאק G5 עם מייקרופרוססורים במהירות 3.0 גיגהרץ, או 3 מיליארד מחזורים בשניה. "ברגע שנוכל, מערכות אלה יצאו לשוק", אמר שילר.

"זו אחת הפעמים הבודדות שיבמ איכזבה לקוח", אמר מנהל חברת ייעוץ בניו יורק. הוא הוסיף שקרוב לוודאי שהבעיה במהירות של 3 ג'יגהרץ היא שהשבב מייצר יותר מדי חום. כאשר מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, הודיע ביוני אשתקד על מחשב פאואר מאק G5, הוא אמר שהשבבים של מחשב זה במהירות 3 ג'יגהרץ יחלו להימכר בתוך 12 חודשים.

בעבר, דגמי פאואר מק של אפל התבססו על שבבים במהירות מרבית של 2.0 ג'יגהרץ. בדגמים החדשים מותקנים שני מעבדים. אפל מסרה שהיא מתכוונת להתחיל למכור את דגמי 2.5 ג'יגהרץ ביולי. כיום קיימות גרסאות עם שני מיקרופרוססורים של 1.8 ג'יגהרץ, ושניים עם פרוססורים של 2.0 ג'יגהרץ.