משקיע יפני ישקיע ב-EER סך של 4 מיליון דולר נוספים - יחזיק מעל ל-15% בחברה

לאחר ביצוע ההשקעה יווצר לשרפ"ק רווח נדחה של כ-3 מיליון שקל, המצטרף לרווח בסך של כ-9 מיליון שקל מהשקעות קודמות ב-EER

חברת שרם פודים קלנר הודיעה חברת אי.אי.אר חתמה על מזכר הבנות עם המשקיע היפני מהוטו טקהשי על ביצוע השקעה נוספת ב-EER בסך של 4 מיליון דולר עבור 5.1% נוספים מהונה של החברה לפי שווי של 79 מיליון דולר לאחר ההשקעה. במארס השקיע טקהשי סך של כ-5 מיליון דולר עבור כ-10% מהונה של EER.מחצית מההשקעה הנוכחית תועבר ל-EER בסוף יולי והיתרה בסוף ספטמבר 2004 שנעשתה על פי שווי חברה של 50 מיליון דולר לאחר ההשקעה האמורה.

כמו כן, למשקיע היפני ניתנה אופציה להשקעת 1 מיליון דולר נוספים, עד סוף 2004, לפי אותו שווי חברה ובעבור 1.25% נוספים מהחברה.

EER הינה חברה ישראלית העוסקת ביישום טכנולוגיות לפתרון כילוי פסולת רפואית ורדיואקטיבית ברמות קרינה נמוכות ובינוניות. EER, שבשליטת קבוצת שרם פודים קלנר אורדן ומשקיעים זרים נוספים, עוסקת בפיתוח של שיטות חדשניות לטיפול בפסולת ביתית, רדיואקטיבית ורפואית.

בחודש מארס השנה חתמה EER על מזכר הבנות עם Sumstar Group Corporation, חברה ממשלתית סינית לאספקת מתקנים תרמיים לטיפול בפסולת רפואית, רדיואקטיבית, ופסולות מסוכנות הנשענות על טכנולוגית ה - PGM (דהיינו: Plasma Gasification Melting) שהינה פרי פיתוח משותף למכון קורצ'אטוב ל-EER ולמכון ראדון.

שרפ"ק מחזיקה כעת לאחר ביצוע ההשקעה ולפני מימוש האופציה, ב-8.5% מ-EER, אורדן תעשיות מחזיקה בכ-20%, שרפ"ק טכנולוגיות מחזיקה בכ-3% וכן קרנות בניהול שרפ"ק מחזיקות בכ-4.4% נוספים. שרפ"ק מחזיקה ב-EER בעקיפין ובמישרין ב-19%.

לאחר ביצוע ההשקעה יווצר לשרפ"ק רווח נדחה של כ-3 מיליון שקל, המצטרף לרווח בסך של כ-9 מיליון שקל מהשקעות קודמות ב-EER אשר יחושב בדו"חות הרווח וההפסד בשלוש השנים הבאות או יזקף לחלקה של שרפ"ק בהפסדי EER לפי הגבוה מבין השניים.