אל-על עוברת לסונול ולדור - מפסיקה לרכוש דס"ל ב-100 מיליון דולר בשנה מפז

פז שלטה באספקת הדלק לאל-על ב-4 השנים האחרונות * סונול תספק 70%, דור אנרגיה - 30%

חברת אל-על תפסיק לרכוש דלקים למטוסיה מפז, אחרי ארבע שנים רצופות, בעקבות מכרז שפירסמה באחרונה. במקום זאת, תחתום אל-על על הסכם לרכישת הדלקים מחברות סונול ודור אנרגיה. כך נודע ל"גלובס". מדובר בכמות שנתית שהיקפה הכספי 100 מיליון דולר.

עד לפני חצי שנה רכשה אל-על את כל כמויות הדלק הסילוני - 200 מיליון דולר בשנה - מפז. אז היא החליטה להתחיל לרכוש דלקים גם מחו"ל, ולכן הרכישות מפז הוקטנו במחצית.

במקביל, החליטה אל-על לפני חצי שנה לצרף גם את דור אנרגיה למכרז אספקת הדלקים, וזו סיפקה 25% מהמכרז בחודשים האחרונים.

יציאת פז מאספקת הדלקים לאל-על היא התפתחות מפתיעה נוכח כך שהתקשרות עם פז היתה ארוכת שנים והיה צפוי, כי תימשך גם בשנים הבאות.

יצוין, כי פז, באמצעות החברה הבת שירותי תעופה, מחזיקה בבעלות המלאה על ענף שירותי התשתית לתדלוק המטוסים בנתב"ג. לכן מבחינתה אספקת הדלקים לאל-על היוותה שליטה על הענף בנתב"ג. פז סיפקה בארבע השנים האחרונות את הדלקים לאל-על באופן בלעדי, להוציא כאמור החודשים האחרונים, בהם דור סיפקה 25% מהכמויות.

סונול תספק עתה 70% מהדלקים לאל-על, בעקבות המכרז, ואילו דור תספק 30%. המכרז הוא לשנה וחצי. עד היום המכרזים היו לתקופות של שלושה ושישה חודשים בלבד. זו הפעם הראשונה שאל-על מוציאה מכרז לתקופה כה ממושכת.

גורמים במשק הדלק ציינו, כי הפעולות שביצעה אל-על בשנה האחרונה בתחום ייבוא הדלקים ורכישת הדלקים בארץ יובילו לחיסכון לחברה כבר בתקופה הקרובה.