חברת שגריר נמכרת לקבוצת DBSI של בן-שלום ודותן תמורת 200 מיליון שקל

החברה סיימה את שנת 2003 ברווח נקי של 20 מיליון שקל * המוכרות, כלל ביטוח, הפניקס ודלק רכב, ירשמו רווח הון של 135 מיליון שקל

בעלי חברת שירותי הרכב שגריר - כלל ביטוח, הפניקס ודלק רכב - צפויים לסכם הערב (ג') על מכירתה לקבוצת ההשקעות די.בי.אס.איי (DBSI) שבשליטת ברק דותן ויוסי בן-שלום תמורת כ-200 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס".

כלל ביטוח , הפניקס 5 ודלק - המחזיקות בשגריר בחלקים שווים - ירשמו רווח מצרפי של 135 מיליון שקל עם השלמת המכירה.

עפ"י מזכר ההבנות תרכש קבוצת DBSI, ישירות או באמצעות חברה קשורה, את הפעילות המלאה של שגריר והמוניטין שלה, תמורת כ-190 מיליון שקל וסכום נוסף השווה לעודף הנכסים על ההתחייבויות במועד השלמת העיסקה, המוערך בכ-10 מיליון שקל. 50 מיליון שקל מתמורת העיסקה תמומן באמצעות הלוואה שתנתן ע"י המוכרת.

בד בבד עם חתימת הסכם המכירה, יחתמו כלל ביטוח והפניקס על הסכם לרכישת שירותים מהרוכשת, לתקופה של כמה שנים ממועד השלמת העיסקה. הרוכשת תעניק למוכרת אופציה להמרת 20 מיליון שקל מתוך ההלוואה למניות הרוכשת, בתנאים שיסוכמו בין הצדדים.

יוסי בן שלום שותף ב-DBSI מסר לאחר חתימת ההסכם: "שגריר הינה חברה מובילה בתחום שירותי הרכב בישראל. החברה, בראשות המנכ"ל עופר ליאור מנוהלת היטב ויש לה צוות עובדים מסור ומקצועי. אין לנו כוונה לשנות את צורת פעילותה של החברה, אלא לפתח אותה לעסקים נוספים ולפעילות בחו"ל".

מאז הקמתה של DBSI בשנת 2002 ביצעה החברה מספר השקעות וביניהן: רכישת השליטה בקבוצת טלדור; רכישת השליטה בסימטרון ביחד עם פולאר השקעות; ורכישת השליטה בנקסוס. מאז רכשה את השליטה בחברות אלה היתה מעורבת בשלוש עסקאות נוספות באותן חברות: רכישת מוטורולה מערכות מידע (כיום טלדור תקשורת) ורכישת פעילות של שלוש חברות מקבוצת אדאנת ע"י טלדור ורכישת חברת פוינטר ע"י נקסוס.

ההסכם הסופי לרכישת חברת "שגריר", כפוף לבדיקת נאותות שתבצע הרוכשת והוא טעון אישורים שונים ובכלל זה אישורי האורגנים של החברות המוכרות, והממונה על ההגבלים העיסקיים.

שגריר היא חברת שירותי הרכב הגדולה בישראל ולה 750 אלף לקוחות. החברה סיימה את שנת 2003 ברווח נקי של 20 מיליון שקל. הכנסותיה מוערכות ב-120 מיליון שקל לשנה.

אשתקד חילקה שגריר דיבידנד בהיקף של 30 מיליון שקל, כך שאם קצב הרווחים שלה יימשך השנה, מדובר מבחינת דותן ובן-שלום בתשואה של 15% על ההשקעה.

חברת שגריר, המעסיקה 285 עובדים, עוסקת במתן שירותי תיקוני רכב וגרירה למנויים. ברבעון הראשון חלה ירידה בהיקף שירותיה, שעמדו על 86 אלף שירותי גרירה לעומת 94 אלף ברבעון המקביל ו-365 אלף שירותי גרירה בשנת 2003 כולה.

החברה פועלת בשלושה סניפים ומפעילה 130 יחידות שירות הכוללות גררים וניידות שירות. אופי פעילותה של החברה קושר אותה לחברות הביטוח, כך שלשגריר הסדרים עם מספר חברות, לפיהם מאפשרות חברות הביטוח לקבל את שירותי הגרירה של שגריר ללא צורך בהתקשרות נפרדת.

הסכם המכירה של החברה יכלול התחייבות של כלל ביטוח והפניקס, לרכישת שירותים משגריר עבור לקוחותיהן במשך מספר שנים. בשוק ההון מעריכים, כי הסיבה העיקרית למכירה היא רצונם של נוחי דנקנר בכלל ביטוח ושחר-קז בהפניקס, להפיק רווחים שאותם ניתן יהיה להפוך לדיבידנדים (כדי להקטין את המינוף שנטלו הבעלים בבנקים).

דותן הוא בנו של בועז דותן, לשעבר מנכ"ל אמדוקס. בן-שלום שימש בעבר כסמנכ"ל הכספים של קונצרן כור. רכישת שגריר, אם תצא לפועל, היא העיסקה הגדולה ביותר של די.בי.אס.איי בשלוש שנות קיומה.