בעלי השליטה בפלסטו שק מבקשים לשפר שכרם

מוטי הרשקו, מנכ"ל ויו"ר החברה, מבקש להגדיל שכרו ב-78% ל-50 אלף שקל בחודש, תוך ויתור על שליש מהבונוס

מוטי וצילה הרשקו, בעלי השליטה בחברת פלסטו שק הבורסאית, מבקשים לשפר את תנאיהם בחברה. מוטי הרשקו מכהן כמנכ"ל ויו"ר החברה, ורעייתו צילה מכהנת כסמנכ"ל הכספים.

על פי ההודעה לבורסה, בה מוזמנים בעלי המניות לאשר את הסכמי ההעסקה החדשים של בני הזוג, מבקש מוטי הרשקו כי שכרו החודשי יעלה מ-28 אלף שקל ברוטו (עלות שכר של 37 אלף שקל בחודש לפני מענקים) ב-78% ל-50 אלף שקל בחודש (עלות של 62 אלף שקל), צמוד למדד. בנוסף, מבקש הרשקו כי שכרו יעודכן בתחילת 2005 ו-2006, ב-10% בכל פעם.

במקביל, מוכן הרשקו לקזז מעט מהבונוס השנתי המוענק לו. עד כה שילמה לו החברה 8% מהרווח הנקי השנתי לפני מס, שעולה על 2.76 מיליון שקל (אשתקד הרוויחה החברה 8 מיליון שקל, כך שהרשקו קיבל בונוס של 419 אלף שקל). כעת מוכן הרשקו להסתפק ב-5% מהרווח העולה על 2.8 מיליון שקל בשנה, כלומר הוא מוכן לוותר על כשליש מהבונוס השנתי שמשולם לו.

במקביל לשיפור בשכרו החודשי של הרשקו, מבקשת החברה לשפר גם את תנאיה של רעייתו, צילה. זו קיבלה עד כה 8,000 שקל ברוטו בחודש (עלות שכר של 10,000 שקל), וכעת היא מבקשת להגדיל את שכרה פי 3 ל-25 אלף שקל בחודש.

תמורת העלאת השכר מוותרת הרשקו על המענק השנתי. עד כה קיבלה הרשקו בונוס של 194 אלף שקל בשנה, בתנאי שפלסטו-שק הרוויחה יותר מ-600 אלף שקל. כלומר הרשקו לא תקבל עוד בונוסים מהחברה.

בנימוקי הדירקטוריון לבקשה לשדרוג תנאיהם של בני הזוג הרשקו נכתב, כי "במהלך העשור האחרון תרמו בני הזוג תרומה משמעותית ומאמצים רבים בניהולה התקין של החברה, שהביא להגדלת היקפי הפעילות שלה ורווחיה מדי שנה בארץ ובחו"ל. לאור האמור, שכר הבסיס אינו תואם את השקעתם של בני הזוג בחברה, ולא עומד בקנה המידה המקובל במשק למנהלים בתחום העיסוק ובסדרי הגודל של החברה".

פלסטו שק פועלת במישרין ובאמצעות חברות בנות בייצור ופיתוח מוצרי פלסטיק על בסיס פוליאולפינים, יריעות חד ורב שכבתיות. החברה הרוויחה ברבעון הראשון של השנה 2.1 מיליון שקל על הכנסות של 44.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 804 אלף שקל על הכנסות של 37 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ובהמשך לרווח נקי של 8 מליון שקל על הכנסות של 168 מיליון שקל ב-2003 כולה. החברה נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי שוק של 22 מיליון דולר.