טרנסכלל יוצאת בהצעת רכש ל-6.85% ממניותיה המוחזקות בידי הציבור

החב' מציעה מחיר של 8.1 ש' למניה, נמוך ב-1.3% ממחיר השוק; בשלב השני תרכוש טרנסכלל את מחצית מהמניות המוחזקות על ידי פולאר השקעות תמורת 17.7 מ' ש', במחיר הזהה למחיר של הצעת הרכש לציבור

חברת טרנסכלל יוצאת היום בהצעת רכש שנייה במספר לבעלי מניותיה. ההצעה היא לרכישת 6.85% מהון המניות של החברה, במחיר של 8.1 שקלים למניה, מחיר שנמוך ממחיר השוק בכ-1.3%. מדובר במהלך עליו הכריזה החברה עוד בסוף חודש מאי השנה, במטרה לשנות את הרכב הבעלות בחברה שמתחלק בין מנכ"ל החברה מרדכי פרידמן ופולאר השקעות .

מטרתו הסופית של המהלך היא מכירת מחצית מאחזקות פולאר השקעות למרדכי פרידמן, אלא שעל פי חוק החברות ברגע שבעל שליטה בחברה עובר את רף ה-45%, על החברה לפרסם הצעת רכש במטרה לשתף את הציבור במהלך. לפיכך, בשלב הראשון מציעה טרנסכלל לרכוש את מחצית האחזקות של הציבור בחברה (פרידמן ופולאר השקעות לא יוכלו להיענות להצעה). על פי כלל זה הייתה אמורה לרכוש 8.42% מהון המניות של עצמה, אולם אם טרנסכלל אכן הייתה עושה כן הרי שבתחשיב האחזקות בחברה (שלוקח בחשבון את המניות הרדומות) עלולות פולאר ופרידמן להחזיק מעל ל-90% ממניות טרנסכלל, מהלך שאסור על פי חוק החברות החדש. לפיכך יירכשו לא יותר מ-6.85% ממניות טרנסכלל בשלב הראשון בעסקה.

בשלב השני תרכוש החברה מפולאר מחצית מאחזקתה בטרנסכלל, בהיקף כולל של 17.7 מיליון שקל ובמחיר למניה השווה למחיר לפיו תרכוש טרנסכלל את המניות מידי הציבור. לאחר הרכישה יחזיק פרידמן ב-43.5% מהון המניות של טרנסכלל ו-59.33% מזכויות ההצבעה, פולאר השקעות תחזיק ב-19.82% מהון המניות ו-27% מההצבעה.

רכישת מחצית מאחזקות פולאר בדרך של הצעת רכש היא תולדה של הפסקת המו"מ בין מרדכי פרידמן לפולאר השקעות, בנוגע לרכישת אחזקותיה של פולאר בחברת הלוגיסטיקה טרנסכלל, לפי שווי של 120 מיליון שקל. על פי ההצעה הנוכחית מתבצעת העסקה לפי שווי של 110 מיליון שקל. ההפרש בין תג המחיר הקודם לתג המחיר הנוכחי נובע מדיבידנדים בהיקף של 10 מיליון שקל אשר חילקה טרנסכלל, מאז פורסמו ידיעות אודות המגעים בין הצדדים, בספטמבר אשתקד.

אם יושלם המהלך, תיפרד פולאר מחלק נכבד של אחת מהאחזקות המרכזיות והוותיקות בפורטפוליו שלה. רק באפריל אשתקד הגדילה פולאר את אחזקתה בחברה לאחר שרכשה, במשותף עם פרידמן, 39.2% ממניות החברה, שהוחזקו על ידי גד זאבי, תמורת 25.5 מיליון שקל. העסקה שיקפה לטרנסכלל שווי של 65 מיליון שקל. נזכיר שזאבי אולץ למכור את האחזקה בחברה, בעקבות הקשיים שאליהם נקלע בשנים האחרונות.

מאז ביצוע העסקה עברה טרנסכלל השבחה משמעותית, שמיוחסת בעיקר למרדכי פרידמן, שמכהן כמנכ"ל החברה. את שנת 2003 סיימה טרנסכלל ברווח של 17.5 מיליון שקל, על הכנסות של 64.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 12.3 מיליון שקל על הכנסות של 65.7 מיליון שקל בשנת 2002. ברבעון הראשון של שנת 2004 נמשך השיפור של טרנסכלל והיא דיווחה על מחזור מכירות של 18.4 מיליון שקל ששיקף גידול של 4.4% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי של החברה עמד על 3.5 מיליון שקל, בדומה לרווח שרשמה החברה ברבעון המקביל.