מבני תעשייה מצאה יעד חדש: במו"מ לרכישת דירות בגרמניה ב-164 מ' ש'

מדובר בשתי עסקאות: רכישת 600 דירות במגדבורג בכ-44 מ' ש', בשותפות עם חברה הולנדית ו-1,200 דירות בדרזדן ב-120 מ' ש'

חברת הנדל"ן מבני תעשיה מרחיבה את פעילותה בחו"ל. החברה, שבשליטת אליעזר פישמן, הודיעה כי היא נמצאת במו"מ מתקדם לרכישת כ-600 דירות להשכרה בעיר מגדבורג בגרמניה, על שטח של כ-35 אלף מ"ר ובעלות של כ-8 מיליון אירו (כ-44 מיליון שקל). רכישת הדירות תתבצע באמצעות שותפות בין חברה הולנדית לבין חברה גרמנית שבשליטת מבני תעשיה.

בנוסף לרכישה זו, החלה החברה במגעים לרכישת שני מקבצי דיור נוספים בעיר דרזדן, גרמניה, הכוללים כ-1,200 דירות להשכרה, המתפרסות על שטח של כ-70 אלף מ"ר, בעלות של כ-22 מיליון אירו (כ-120 מיליון שקל).

אם יבשיל המו"מ לכדי רכישה בפועל, מדובר יהיה בהשקעה ראשונה של החברה במדינה זו. מבני תעשיה מחזיקה בארץ ובחו"ל מבנים בשטח כולל של כ-1.47 מיליון מ"ר וחניונים מקורים בשטח של כ-136 אלף מ"ר. שיעור התפוסה במבני החברה, נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה, עומד על כ-86% ומספר חוזי השכירות מסתכם בכ-2,220. המבנים אשר בבעלות החברה כוללים ארבעה מרכזים מסחריים בקנדה (בערים פרינס אלברט, אוטווה, וויניפג והליפקס), המתפרסים על שטח כולל של כ-122 אלף מ"ר, עם שיעור תפוסה ממוצע של כ-95%.

במהלך הרבעון השני, רכשה מבני תעשיה 50% מהבעלות על בניין מסחרי במנהטן, ניו-יורק, תמורת כ-62.5 מיליון דולר. המבנה, אשר מתפרס על שטח של כ-35 אלף מ"ר, מיועד לשיפוץ ולהסבה לדירות יוקרה. כ-47 מיליון דולר מתוך סכום ההשקעה הכולל, מומנו באמצעות הלוואות נון-ריקורס מגורמים בחו"ל.

מבני תעשיה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם גידול של כ-12% בהכנסות, לרמה של כ-99 מיליון שקל לעומת כ-88 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון גדלו בכ-100%, לרמה של כ-27 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מאי-ההתאמה לאינפלציה של התוצאות הכספיות החל מהרבעון הראשון השנה, אך גם כתוצאה מהוצאות מימון גבוהות בגין ההלוואות שנטלה החברה בחו"ל לשם רכישת הנדל"ן בקנדה. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של כ-20.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-9.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. *

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".