אי.בי.איי: שטראוס-עלית תציג ברבעון השני רווח תפעולי מאוחד של 50-60 מיליון שקל

מעניק המלצת "קנייה" למניה ומציב לה מחיר יעד הגבוה בכ-9.3% ממחיר השוק

שטראוס-עלית צפויה להמשיך ולהציג צמיחה במכירות בשוק המקומי ברבעון השני של 2004, בשיעור של 4%-6%, למרות עיתוי חג הפסח. כך אומר היום האנליסט יובל בן זעירא, מבית ההשקעות אי.בי.איי. לדבריו, תגיע החברה ברבעון לרווח תפעולי של 50-60 מיליון שקל ורווח נקי של 30 מיליון שקל.

בשנת 2004 כולה, צופה בן זעירא, תציג החברה הכנסות של 3.15 מיליארד שקל. הפעילות המקומית צפויה לעמוד על 2.32 מיליארד שקל ואילו הפעילות בחו"ל - על כ-816 מיליון שקל.

הרווח התפעולי המאוחד של החברה צפוי, להערכת בן זעירא, לעמוד על 275 מיליון שקל, והוא נובע מרווח של כ-255 מיליון שקל מהפעילות המקומית ושל כ-20 מיליון שקל מפעילות עלית אינטרנשיונל. תוצאות אלו הביאו את בן זעירא להערכה כי הרווח הנקי המאוחד של שטראוס-עלית צפוי לעמוד על 145-155 מיליון שקל באותה תקופה.

השלכת נתונים אלו על שנה שלמה, דהיינו ארבעה רבעונים, החל מהרבעון השני של 2004, מביאה לתחזית לרווח תפעולי גבוה יחסית, של 300 מיליון שקל, ורווח נקי של 160-170 מיליון שקל. (ברבעון הראשון הוצגו תוצאות עלית בלבד, ללא תוצאות שטראוס)

מכפיל גבוה

בן זעירא מותיר את ההמלצה למניה על "קנייה", ומציב לה מחיר יעד של 47 שקל, לעומת 45 בתחזית הקודמת. זהו מחיר הגבוה בכ-9.3% ממחיר השוק.

זעירא לא מתעלם מהמכפיל הגבוה לפיו נסחרת שטראוס-עלית, ומציין כי על פי תחזיות הרווח לחברה הממוזגת בשנה הקרובה, נסחרת החברה לפי מכפיל רווח של 24-26. מכפיל זה, מציין זעירא, אינו נמוך ביחס לענף התעשייה המקומי וביחס לענף ייצור המזון העולמי, אשר נסחר היום במכפיל ממוצע של 19-20. דנונה העולמית, למשל, נסחרת במכפיל של 22.75 לארבעת הרבעונים הקרובים ובמכפיל של 19.3 על רווחי 2004 הצפויים.

אך בן זעירא מציין כי אינו מתמחר את החברה על פי שיטת המכפיל, אלא על פי מודל ה-DCF לפעילות הישראלית ומודל המתבסס על מכפיל ה-EBIDTA לפעילות בחו"ל.

באי.בי.אי מעריכים כי פוטנציאל הצמיחה של החברה בשוק המקומי גבוה מזה של שוק המזון כולו, בזכות נוכחות החברה בתחומים צומחים (ממתקים, מוצרי חלב, מאפה, סלטים ועוד) ובזכות כניסתה לקטגוריות חדשות בשנה האחרונה (דבש, שמן זית, מוצרים אנרגטיים) ותוכניותיה להתרחב לקטגוריות חדשות נוספות בעתיד. הפעילות בחו"ל, שצפויה לעבור השנה לרווח, עדיין מורידה משמעותית את ממוצע הרווחיות התפעולית והנקייה של שטראוס-עלית, אך ההערכה היא כי החברה עשויה להמשיך ולשפר את תוצאותיה העסקיות בחו"ל, בעיקר באמצעות המשך תהליכי ההתייעלות וההתמקדות, שכוללים צמצום נוסף של המטה, התייעלות בתוך המדינות השונות ושמירה על רווח בברזיל, כפי שהוצג ברבעון הראשון.

המיזוג יקטין הסיכון

מכירה של החברה הבת "אקסלה", שעוסקת בייצור שוקולד במותג פרטי בצרפת, תתרום להצגת רווחיות גם ברבעונים הבאים. תמורת המכירה, הלא גבוהה, תיצור לשטראוס-עלית רווח הון של מיליון שקל נטו.

במסגרת ההפחתות שביצעה החברה בסוף שנה קודמת, הופחת שווי הפעילות של המפעל בצרפת לשווי השוק. לאחר מכירה זו ומכירת פעילות מותג הקפה הפרטי בבלגיה בתחילת השנה, ממוקדת עלית בחו"ל בפעילות ממותגת בלבד.

עוד מציין בן זעירא כי המיזוג בין שטראוס ועלית צפוי להקטין את הסיכון העסקי של החברה. מיזוג הפעילות של הקבוצה על פני יותר קטגוריות מפזר את הסיכון. פילוח המכירות לשנת 2004 בשוק המקומי מראה כי קרוב ל-40% מהכנסות החברה צפויות להגיע מתחום החלב, וכי החשיפה לתחום הממתקים והקפה קטנה מבעבר. חלוקה זו יציבה, ומונעת חשיפה גבוהה לחומרי גלם בודדים, כפי שהיה עד כה עם הקפה והקקאו.