גבי לסט מדלק יקבל בונוס של 410 אלף שקל והלוואה לרכישת מניות החברה

הענקת הבונוס ליו"ר קבוצת דלק באה על רקע שיפור בתוצאותיה של החברה

גבי לסט, יו"ר קבוצת דלק , יקבל בונוס של 410 אלף שקל בגין תוצאות החברה אשתקד, כך עולה מהזימון לקראת האסיפה הכללית של החברה, אשר תתקיים בעוד כחודש ימים. לסט, המכהן כיו"ר החברה מספטמבר אשתקד, יקבל גם הלוואה של 4.4 מיליון שקל, אשר תשמש לו לשם רכישת מניות של החברה.

הענקת הבונוס ללסט באה על רקע שיפור בתוצאותיה של החברה. קבוצת דלק סיימה את שנת 2003 עם רווח נקי של כ-183 מיליון שקל, לעומת כ-101 מיליון שקל ב-2002 (גידול של כ-80%). הגידול ברווחי קבוצת דלק הוא בעיקר תוצאה של רווחי החברה הבת, דלק רכב, יבואנית רכבי מאזדה ופורד, אשר תרמה ב-2003 כ-166 מיליון שקל לרווחי הקבוצה, בעוד מגזר הנדל"ן תרם לקבוצה כ-99 מיליון שקל ומגזר מוצרי הדלק תרם לרווחי הקבוצה כ-3 מיליון שקל.

גם ברבעון הראשון של השנה רשמה החברה תוצאות מרשימות. רווחי הקבוצה הסתכמו בכ-60 מיליון שקל, לעומת כ-49.4 מיליון שקל ברבעון הקודם וכ-39 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לסט, בעברו סמפכ"ל המשטרה, החל לכהן כיו"ר החברה לאחר פרישתו של אבינועם פינקלמן. טרם מינויו ליו"ר החברה, כיהן במהלך תקופה של כשנתיים כמנכ"ל קבוצת דלק. הוא הוחלף על-ידי אסי ברטפלד.

יצוין כי ההלוואה הנוכחית אשר יקבל לסט אינה ההלוואה הראשונה שקיבל מהחברה. בעבר קיבל הלוואה של 3 מיליון שקל, אשר הוחזרה לקראת סוף שנת 2003. לסט אכן רכש במהלך השנתיים האחרונות מניות של קבוצת דלק ושל החברות הבנות, אך השכיל גם לממש מניות ב-2003, תמורת סכום של כ-4.5 מיליון שקל.

ללסט נותרה כיום אחזקה של כ-23 אלף מניות בדלק רכב, אשר שוויין מסתכם בכ-800 אלף שקל. לסט, נזכיר, הוא מקבל השכר הראשון בקבוצת דלק, ועלות שכרו הסתכמה אשתקד בכ-1.86 מיליון שקל, שהם כ-155 אלף שקל בחודש.