מכתשים-אגן מרחיבה פעילותה באסיה: רשויות יפן אישרו ה'רימון' לשימוש לגידולי מאכל

הפוטנציאל העסקי של אישור קוטל החרקים ביפן עשוי להסתכם במיליוני דולרים; בפברואר קיבלה אישור לשיווק הרימון בקוריאה ובמאי אישור מה-EPA לשיווק בארה"ב

מכתשים אגן , הודיעה כי משרד החקלאות יערנות והדגה ביפאן (JMAFF -Japanese Ministry for Agriculture Forestry & Fishery ) אישר לשימוש את קוטל החרקים רימון (Novaluron) לשימוש לגידולי מאכל כגון עגבניות, כרוביים וחצילים. הרימון ישווק ביפן באמצעות חברת SDS ותחת שם המותג Counter.

שלמה ינאי, מנכ"ל מכתשים-אגן ציין כי אישור הרימון פותח למכתשים אגן אפשריות נוספות בשווקים קיימים מעבר לשוק היפני זאת כיוון שמדינות המשתמשות כיום או האמורות להשתמש ברימון כמו אוסטרליה, ניו-זילנד, תאילנד וצ'ילה יוכלו כעת לייצא לשוק היפני גידולים בהם נעשה שימוש ברימון. ינאי הוסיף כי כתוצאה מכך, הפוטנציאל העסקי של אישור הרימון ביפן עשוי להסתכם במיליוני דולרים.

בחודש פברואר השנה קיבלה מכתשים אגן אישור לשיווק הרימון בקוריאה. בחודש מאי השנה קיבלה החברה אישור הסוכנות לאיכות הסביבה האמריקאית (EPA) לשימוש במוצר בארצות הברית.

הרימון קיבל רישוי ב- 50 מדינות ומשווק בלמעלה מ- 40 מדינות ברחבי העולם, ביניהן ברזיל, ארגנטינה, דרום אפריקה, קוריאה, קולומביה, מקסיקו, הודו, רומניה פולין, תורכיה, ישראל וארה"ב.

מכתשים-אגן הינה יצרנית גנרית מובילה של מוצרים להגנת הצומח. החברה הציגה ברבעון הראשון של 2004 הכנסות של 414.5 מיליון דולר ורווח של 45.2 מיליון דולר, המהווה גידול של כ-40% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2003.