בעלי מניות במעוז הכרך: לפטר את עו"ד משה שוב מהחברה

התובעים: "שוב נהג שלא כדין בכהנו בעת ובעונה אחת כעו"ד המייצג גם את מעוז הכרך וגם את מרחבי פיתוח"

בעלי מניות (2%) בחברת מעוז הכרך, עוה"ד אליהוד יערי ונתן כץ ורות יערי וחדוה דריאנגל, מבקשים מבית המשפט המחוזי בתל אביב להורות לאלתר על פיטוריו של עו"ד משה שוב מניהול החברה ומייצוגה כעורך דינה. כן הם מבקשים למנות את עוה"ד יערי וכץ למנהלים מיוחדים לחברה, שיפעלו לטובתה ולטובת בעלי מניותיה וייצגו אותם בנאמנות.

כל רכושה של חברת מעוז הכרך ומניות הוא אחזקת 20% בחברת מרחבי פיתוח, הבעלים של 250 דונם מקרקעין בחולות ראשון לציון. מכוח אחזקותיה של מעוז הכרך במניות מרחבי פיתוח, לבעלי מניותיה זכות להירשם בלשכת רישום המקרקעין כבעלים של 50 דונם מהשטח.

בעלי המניות הגישו ב-2001 תביעה נגד שוב, בטענה לנזקים שנגרמו לחברת מעוז הכרך בשל ניהולו הרשלני והכושל של החברה. דבר זה מתבטא בכך שבחלוף יותר מ-40 שנה מיום היווסדה, לא זו בלבד שמקרקעי החברה לא הושבחו ובחלקם לא הופשרו, וממילא טרם הוקצו ונרשמו על שם בעלי המניות, אלא גם חובותיה למס רכוש צמחו תחת ניהולו של שוב. במארס 2004 דחה השופט ד"ר עדי אזר את בקשת שוב לדחות על הסף את התביעה מחמת התיישנות.

עתה טוענים התובעים, כי שוב נהג שלא כדין בכהנו בעת ובעונה אחת כעו"ד המייצג גם את מעוז הכרך וגם את מרחבי פיתוח.לדבריהם, בשל ניגוד העניינים בו הוא מצוי, מן הדין לפטרו לאלתר מאחר שאינו רשאי להמשיך ולייצג אף לא אחת מהחברות.

התובעים טוענים, כי שוב העלים מבעלי המניות במעוז הכרך את החוזה שנחתם במארס 2004 בין אפריקה-ישראל ואזורים לבין מרחבי פיתוח, למכירת מקרקעיה של מעוז הכרך על ידי מרחבי פיתוח. זאת, ללא קבלת הסכמת בעלי המניות, כפי שמתחייב מתקנות החברה.

אשר על כן מבקשים מבית המשפט להורות לאלתר על פיטוריו של שוב מניהול החברה ומייצוגה. ועל מינויים של עוה"ד יערי וכץ למנהלים מיוחדים לחברה. (ת.א. 2216/01).