מגדלי בארי: מכרנו 20 מתוך 70 הדירות במגדל

תמורת המכירות היא 33 מיליון דולר * החברה סבורה שהמכירות יגברו ככל שתתקדם הבנייה

חברת מגדלי בארי מכרה, על-פי הדיווח היום (ג') ל"גלובס", 20 דירות יוקרה במגדל שהיא בונה ברחוב בארי בצפון ת"א. תמורת המכירות, לדברי החברה, 33 מיליון דולר.

המגדל יהיה בן 70 דירות, ותמורת המכירות הכוללת מוערכת ב-120 מיליון דולר. החברה גם מכרה 39 מתוך 45 דירות בשלב א' של הפרויקט, שבנייתו הסתימה. ההכנסות ממכירת הדירות משועבדות לבנק הפועלים, המממן את הפרויקט.

מגדלי בארי אומרת, כי קצב מכירות זה סביר בהתחשב בכך, שהבנייה בשלב התחלתי ואמורה להסתיים בעוד שלוש שנים. במחצית הראשונה של 2004 מכרה החברה שש דירות. החברה מעריכה, שככל שתתקדם הבניה כך יגבר קצב המכירות. לדבריה, היא מנהלת כיום מו"מ למכירת שש דירות נוספות.

מגדלי בארי הפסידה 5 מיליון שקל ברבעון הראשון, ויש לה גרעון בהון של 45 מיליון שקל. היא מממנת את הבנייה בעיקר מאשראי לטווח קצר של בנק הפועלים , שיתרתו הגיעה ב-31 במארס ל-262 מיליון שקל, גידול של 15 מיליון שקל לעומת 31 בדצמבר.

הבנק חתם על הסכם ליווי למגדל לאחר שהתמלא תנאי מוקדם שהציג, מכירות ב-25 מיליון דולר. הבנק הבטיח את עצמו על-ידי משכנתאות על הקרקע ושורת שעבודים על התמורה ממכירת הדירות.

רואי החשבון של החברה אומרים, כי המשך פעילותה תלוי בנכונות הבנק להמשיך ולהזרים לה את המימון הדרוש. בנק הפועלים שוקל אפשרות למנות לחברה מנהל חיצוני, בעיקר בשל המחלוקת שהתגלתה בשבוע שעבר בין חברת סטוגה, בשליטת הרשי פרידמן ממונטריאול, לבין דירום וארנסון.

חברת דירום, בעלת 40% בפרוייקט, הזרימה לו הלוואה של 9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2004. יתרת ההלוואות של בעלי עניין, כולל סטוגה ואבי ארנסון, עמדה ב-31 במארס על 133 מיליון שקל. בקופת החברה, לאותו תאריך, 3.7 מיליון שקל במזומן, ועוד 3.9 מיליון שקל של חייבים.

מניותיה של דירום במגדלי בארי, 40%, משועבדות לחברת בילו השקעות שבשליטת צדיק בינו. ככל הידוע, נתנה בילו ערבויות להון עצמי לפרויקט של מגדלי בארי בוורשה, שבו בונה החברה מלון בן 330 דירות בהשקעה של 54 מיליון אירו. פולקסבנק האוסטרי נותן ליווי.