בעלי מניות בנצבא מבקשים להצהיר שלא ניתן לכפות עליהם מכירת מניותיהם

לדבריהם, נפלו פגמים בהצעת ההחלטה שהובאה לאסיפה על מינוי צוות חיצוני שיפעל לרכישת המניות

15 בעלי מניות בנצבא , חברי אגד וגמלאים של אגד, פנו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בעתירה נגד הליך הצעת הרכש, שפרסמה נצבא למניותיה מידי בעלי מניותיה הבודדים ומידי משגב חברה להשקעות.

העותרים מבקשים מבית המשפט כמה סעדים הצהרתיים, בהם כי לא ניתן לכפות עליהם למכור את מניותיהם בנצבא וכי נצבא מנועה מלקבל כל הצעת רכישה בה שותפים אגד או חברת גמול. כן הם מבקשים להצהיר, כי נצבא מנועה מלאשר איזה מההצעות שהוגשו לצוות החיצוני, בראשותו של רו"ח דורון דניאל.

בפנייה לבית המשפט נאמר, כי נפלו פגמים יסודיים בהצעת ההחלטה שהובאה בפני האסיפה הכללית ב-31 במארס, לפיה ימונה צוות חיצוני שיוכל לנקוט הליכים למכירת המניות של בעלי המניות של נצבא.

לדברי העותרים, בהחלטה, שהתקבלה על ידי דירקטוריון נצבא, בדבר מינוי הצוות החיצוני יש כדי לפגוע בזכויותיהם הבסיסיות כבעלי מניות.

לפי הפנייה לבית המשפט, הליך רכישת המניות מידי בעלי מניותיה הבודדים של נצבא נמצא בשלב מתקדם ביותר. עוד נטען כי ההליך נעשה בצורה בלתי תקינה ותוך סטייה ברורה מהקביעות בפסק דינו של בית המשפט, שקבע כי דין הצעת הרכש של קבוצת ברגרזון להידחות בשל ההליך הפגום שהביא לאישורה.

לטענת העותרים, ללא בדיקה מקצועית ומעמיקה של ערך הנכסים, אין מקום לערוך התמחרות או לקבל הצעות בעניין מכירת המניות.

לדברי העותרים, הדרך בה הובא אישור ההסכם למכירת נכסי נצבא לאסיפה הכללית של בעלי המניות בנצבא נעשתה בצורה פגומה, כפי שהדבר נעשה בעבר. וזאת, בלי שניתן לבעלי המניות המידע הרלוונטי המינימלי, הנדרש כדי לקבל החלטה מסוג זה.

עוד הם טוענים, כי חלק ניכר מבעלי המניות בנצבא חתמו מראש על ייפוי כוח, שהוצאו להם על ידי נציגי ההנהלה של נצבא, כדי לא להתעמת עם נציגי ההנהלה, דבר שעלול היה לפגוע באותם חברים באופן ישיר, בפרנסתם ובשיבוץ העבודה שלהם.

לדבריהם, ייפויי כוח אלה אפשרו לנציגי ההנהלה להצביע בשמם ובמקומם של אותם בעלי מניות באסיפה הכללית השנתית של בעלי המניות בנצבא, שכונסה ב-31 במארס.

טרם נתקבלה תגובתה של נצבא. (ה.פ. 935/04).