בנה"פ: תוצאות הראל ברבעון השני ב-2004 תהיינה נמוכות מאשר ברבעון המקביל

מותירים המלצת 'תשואת שוק' ונוקבים במחיר יעד של 165 שקל למניה - 14.3% מעל מחירה בפתיחת המסחר; מחיר היעד הקודם עמד 178 שקל למניה

בבנק הפועלים מותירים את המלצת 'תשואת השוק' שהעניקו להראל השקעות ונוקבים במחיר יעד של 165 שקל למניה - 14.3% מעל מחירה בפתיחת המסחר היום בבורסה בתל אביב. נציין כי מחיר היעד הקודם שהעניקה מחלקת המחקר של בנק הפועלים למניית הראל עמד 178 שקל למניה - כ-7.9% מעל מחיר היעד המעודכן.

בפועלים מתריעים כי תוצאות החברה ברבעון השני ב-2004 תהיינה נמוכות מאלו של הרבעון המקביל אשתקד בשל ירידה הצפויה ברווחי השקעות ובהכנסות מדמי ניהול משתנים.

·עוד מעריכים בבנה"פ כי כניסת מניית החברה למעו"ף, שחלה ב-1 ביולי, צפויה להשפיע לחיוב בטווח הקצר ולהגדיל את סחירותה, בטווח הארוך.

עם זאת, ההאטה בשוק המניות ברבעון השני, בהשוואה לרבעון המקביל, והתשואות הנמוכות בשוק האג"ח, לא יאפשרו להערכת האנליסט עדו דולב, לחברות הביטוח להציג רווחים מהשקעות ומדמי ניהול ברמה שאפיינה את רבעון ההשוואה.

דולב מפרט ומציין המגמות שישפיעו על עסקי הביטוח חיים ברבעונים הקרובים: פתיחת שוק הפנסיה בפני חברות הביטוח תאפשר להן להתחרות על שוק משמעותי, שבעבר היה חסום בפניהן, אך במקביל עשויה לאפשר כניסה של מתחרים חדשים נוספים, דבר המגדיל את חוסר הוודאות בתחום. ברבעון השני צפויה להערכת הבנק התמתנות בקצב ירידת המכירות של פוליסות חדשות, עם הפנמת השינוי בתנאיהן עבור הסוכנים והמבוטחים. רמת ביטולי הפוליסות צפויה לקטון כחלק מהשלכות הרפורמה בביטוח חיים ופרסום חוזר ה"טוויסטינג" בידי המפקח על הביטוח, דבר שישפיע לחיוב על הרווחיות החיתומית של החברה.

מנגד, המגמות שישפיעו להערכת הבנק על עסקי הביטוח הכללי ברבעונים הקרובים: בשל התגברות התחרות בתחום, מאפייניו המחזוריים והשלמת הרפורמה בביטוח רכב חובה, צפויה ברבעונים הקרובים ירידה הדרגתית ברווחיות. הרפורמה בתחום ביטוחי הבריאות תביא לשיפור הרווחיות בתחום ותשפיע לחיוב על דוחות הביטוח הכללי.

לפיכך, בשל אי הוודאות בענף הביטוח, בפועלים מותירים ההמלצה ללא שינוי, כאמור.