המדינה לבג"ץ: למרדכי ואנונו ידיעות סודיות רבות שטרם פורסמו

"זמן קצר לפני שחרורו מהכלא, נתפסו בתאו מחברות אשר בהן העלה על הכתב ידיעות סודיות שונות הנוגעות לעבודתו בכור בדימונה"

"למרדכי ואנונו ידיעות סודיות רבות, אשר טרם פורסמו בעבר בנוגע לתחומים חסויים שונים ובכוונתו היתה להבריח אותם מהכלא החוצה, על מנת לפרסמם", כך טוענת פרקליטות המדינה בהודעה שמסרה היום לבג"ץ, בתגובה לעתירה שהגיש ואנונו והאגודה לזכויות האזרח כנגד ההגבלות שהוטלו עליו, ובכלל זה צו איסור היציאה מן הארץ אשר הוצא כנגדו באפריל השנה לאחר שחרורו מהכלא.

בתגובה שהוגשה בשם אלוף פיקוד העורף ושר הפנים נאמר, כי זמן קצר לפני שחרורו מהכלא, נתפסו בתאו מחברות אשר בהן העלה על הכתב ידיעות סודיות שונות הנוגעות לעבודתו בכור בדימונה.

מהמחברות עולה, כי נכתבו בין השנים 89` עד 92` וכי החומר המצוי בהן מכיל ידיעות סודיות רבות אשר טרם פורסמו בעבר. כן מכילות המחברות שרטוטים בהם תועדו בדקדקנות ידיעות חסויות אליהן נחשף ואנונו וכי חלק ניכר ממידע זה לא פורסם בעבר. ואנונו החביא את המחברות בין אלפי המכתבים שקיבל לכלא.

לדברי הפרקליטות, יש חשש ממשי ביותר כי ואנונו מתכוון ומסוגל להמשיך ולפגוע בביטחונה של המדינה גם לאחר שיחרורו.

התגובה מצטטת מכתבים שכתב ואנונו משנת 2000 ואילך, אשר על פיהם הוא ממשיך להיות נחוש במעשיו, להזהיר את העולם מסודות הגרעין של ישראל וכי "כולם יצטרכו להתמודד עם סודות הגרעין של המדינה". ואנונו גם כתב ברגע שישתחרר או תינתן לו האפשרות הוא יפרסם את כל הסודות והידיעות שיש לו בעניין.

לדבריו, יש להביא לפירוק הנשק הגרעיני של ישראל ולהריסת הכור הגרעיני בדימונה, כמו שישראל הרסה את הכור בעיראק. זו, לדעת ואנונו על פי המכתבים, הדרך לשלום.

המדינה מוסרת עוד בתגובתה, כי המניעים של ואנונו בעניין פרסום סודות הגרעין של ישראל הם מניעים כספיים ובנוסף, מניעים הנובעים מרצונו להתפרסם.