איש עסקים, תושב גרמניה, תובע 12 מיליון שקל מאחיו ובנק דיסקונט

לטענת התובע, אחיו פעל בניגוד להרשאה שניתנה לו ותוך הפרת אמון מלאה כמיופה כוח. הוא גם ביצע עוולת גזל באמצעות נטילת הלוואות בסכומי עתק, תוך שיעבוד לחשבונותיו הפרטיים של התובע. וזאת, לאור ובזכות שיתוף פעולה מלא מצד נציגי הבנק

דוד מלול, תושב גרמניה, איש עסקים שלדבריו השקיע עשרות מיליוני דולרים בפרויקטים בתחום הנדל"ן בישראל במסגרת חברות שונות, כגון גני נוי, סאן הצפון וסביוני הצפון, הגיש היום לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך 12 מיליון שקל נגד אחיו יהודה מלול מראשל"צ ונגד בנק דיסקונט.

בתביעה נאמר כי אחיו של התובע פעל עבורו בפרויקטים הללו והבנק ליווה חלק מהפרויקטים, ניהל והחזיק גם חשבון פיקדונות מט"ח פרטי של התובע ששימשו, כך התברר בדיעבד, כערובה לחובותיו של האח יהודה מלול.

התובע מציין כי הפקיד בחשבון זה בין השנים 90`97` מיליוני דולרים ומארקים גרמניים.

בכתבה התביעה נאמר כי חשבונותיו הפרטיים של התובע בבנק, ובפרט כספי פיקדונות המט"ח שועבדו להבטחת חובות בנק והלוואות שנטל האח יהודה מלול מהבנק.

לדברי התובע, הבנק העניק לאחיו הלוואות ואשראי ללא הגבלה וחובותיו של זה הגיעו כמעט לשווי הפיקדונות בהיקף של כ-40 מיליון שקל, ומכל מיליוני הדולרים והמארקים שהוא הפקיד בחשבונו בבנק נשארו לו רק כ-6,000 דולר ו-300 מארק גרמני.

לטענת התובע, באמצעות עו"ד אליעזר פני-גיל ומשה גליקו, אחיו פעל בניגוד להרשאה שניתנה לו ותוך הפרת אמון מלאה כמיופה כוח. הוא גם ביצע עוולת גזל באמצעות נטילת הלוואות בסכומי עתק, תוך שיעבוד לחשבונותיו הפרטיים של התובע. וזאת, לאור ובזכות שיתוף פעולה מלא מצד נציגי הבנק אשר לכל הפחות התירו לאחיו, בעצימת עין, לפעול בניגוד לסמכותו.

התובע מציין כי משיקולי אגרה העמיד את כתב התביעה על 12 מיליון שקל והוא מבקש מבית המשפט להורות לנתבעים להמציא את כל התיעוד אשר בידיהם בנוגע למסכת העובדות שתוארה בכתב התביעה. טרם הוגש כתב הגנה

ת.א. 1958/04