אפריקה ישראל מוכרת 50% מקניון פאלאס פלורה בפראג; צופה רווח הון של 95 מ' ש'

תמורת העסקה צפויה לעמוד על 21 מיליון אירו * השלמת העסקה כפופה להשלמת בדיקת נאותות וחתימה על חוזה מפורט בין הצדדים

אפריקה ישראל הודיעה הבוקר לבורסה בתל-אביב כי חברה בת (100%) של החברה, התקשרה במזכר הבנות עם תאגיד זר, למכירת 50% מהון המניות המונפק של מחברת פלורה סאן בעלת קניון פאלאס פלורה בפראג.

תמורת העסקה נקבעה על כ-21 מיליון אירו, בכפוף להתאמות אפשריות, שייגזרו, בין היתר, מהיקף המימון הבנקאי של החברה הזרה במועד ההשלמה ותוצאות בדיקת נאותות שתיערך על ידי הרוכש. העיסקה משקפת שווי של 120 מליון יורו לקניון. הקונה היא קבוצה אירית, המאגדת אנשי עסקים פרטיים וחברות באירלנד. אפריקה ישראל תמשיך להחזיק ב 50% מהקניון וכן תמשיך ותנהל אותו.

השלמת העסקה כפופה לקיומם של מספר תנאים מתלים, ובכלל זאת, השלמת בדיקת נאותות וחתימה על חוזה מפורט בין הצדדים. בהתאם לתנאי מזכר ההבנות, הוענקה לרוכש "תקופת בלעדיות" עד ל-17.9. אם וכאשר תושלם העסקה צפויה החברה לרשום בעקבותיה רווח (נטו) בדו"חותיה הכספיים בסך של כ-95 מליון שקל.

פנחס (פיני) כהן, מנכ"ל החברה, אמר בנושא: "קבוצת אפריקה ישראל היא אחת החברות המובילות בתחום הנדל"ן בפראג. פאלאס פלורה הוא הקניון המודרני, החדשני והייחודי ביותר בפראג והוא מהווה חלק מההשקעות האסטרטגיות שלנו בעיר. אנו צופים כי הצטרפותה של צ'כיה לאיחוד האירופאי תביא לעליה משמעותית בערך נכסי הנדל"ן בעיר. קבוצת אפריקה ישראל מתכוונת להמשיך ולהיות פעילה מאוד בתחום הנדל"ן במדינה. קניון פלורה מהווה את אחד הנכסים החשובים של חברת אפריקה ישראל נכסים בע"מ, אותה אנו מתכוונים להנפיק בבורסה בקרוב".