עובדי בנק דיסקונט הקפיאו את העברת המידע לאוצר לאחר פיצוץ פגישה עם חברת נכסים מ.י

פותחים בעיצומים לאחר הדחייה על הסף של דרישתם לקבל מענק הפרטה ואופציות ל-%6 מההון

עובדי בנק דיסקונט דרשו היום (ד') מראשי נכסים מ.י לקבל אופציות בהיקף של %6 מהון הבנק ומענק הפרטה מיוחד. הדרישות הוצגו בידי יו"ר הוועד ריקי בכר ועו"ד בני כהן, ונדחו על הסף בידימנכ"ל נכסים מ.י, יצחק קליין, ויועץ החברה, יוסי קוצ'יק.

הישיבה התפוצצה והוועד החליט על הקפאה מיידית של העברת מידע למשרד האוצר, מידע הנדרש להמשך תהליך הפרטת הבנק.

היום אחר הצהריים החליטו העובדים גם לא להעביר מידע הנדרש להכנת המאזן הרבעוני ולהשבית את הסניפים בצורה חלקית ממחר. מחר בבוקר יושבתו הסניפים הראשיים של הבנק בחיפה ובירושלים, ובשעות אחה"צ יצטרפו לשביתה עוד 02 סניפים. החל מיום ראשון, יושבתו בכל יום 02 סניפים ברחבי הארץ.

בשעות הצהריים נפגש הוועד עם מנכ"ל הבנק, גיורא עופר, ועידכן אותו בצעדים ארגוניים שהוא מתכוון לנקוט עקב דחיית דרישותיו. כמו כן, ערך הוועד ישיבה ארצית לקבלת החלטות על היקף הצעדים הארגוניים ועיתויים.

בנוסף לדרישות הכספיות, דורשים העובדים להחיל את חוקת העבודה בבנק למשך עשר שנים מיום ההפרטה. בתגובה אמרו נציגי נכסים מ.י, כי חוקת העבודה תישמר ללא מגבלת זמן.

לדברי כהן, המשמעות החוקית של החלטה זו היא, כי תוך 06 יום יוכל רוכש הבנק לבטל את ההסכמים הקיבוצים, ולכן העובדים מתנגדים לה. בנוסף, דרשו העובדים התחייבות להימנע ממכירת נכסי הבנק, בעיקר בנק דיסקונט ניו-יורק, אך נכסים מ.י אמרה בתגובה, כי התחייבות כזו תינתן לחמש שנים בלבד.

דרישה נוספת של העובדים היא הגדלת הון על ידי הממשלה טרם ההפרטה, בקשה שנדחתה על הסף. עוד ביקשו למנוע חלוקת דיבידנד למשך תקופה מסויימת לאחר ההפרטה. נכסים מ.י השיבה, כי הרוכש לא יוכל לחלק דיבידינד מרווחי העבר, אך יוכל לעשות זאת מהרווחים בעתיד.