נדחתה בחירת שופט בת"א במקום אזר; פרקש, סוקול והלמן-נוסבאום נבחרו למחוזיים

נבחרו שופטי שלום חדשים: אבי פורג וישי קורן בת"א; ריבה שרון ואיריס רבינוביץ למרכז; עודד שחם בי-ם

הוועדה לבחירת שופטים, החליטה לדחות בחירת שופט לבית המשפט המחוזי בת"א, במקומו של השופט עדי אזר ז"ל. זאת מאחר ולא הסתיימו 30 ימים לפטירתו של אזר.

הוועדה בחרה שופטים לבתי המשפט המחוזיים בירושלים, חיפה ונצרת, וכן שופטים לבתי משפט השלום. לבית המשפט המחוזי בירושלים, נבחר השופט אהרון פרקש. לבית המשפט המחוזי בחיפה, נבחר השופט רון סוקול. סוקול הוא חתנו של שופט בית המשפט העליון לשעבר, תיאודור אור.

לבית המשפט המחוזי בנצרת, נבחרה השופטת אסתר הלמן-נוסבאום. לבית משפט השלום בת"א, נבחרו עו"ד אבי פורג, מפרקליטות מיסוי וכלכלה, והרשם ישי קורן.

לבית משפט השלום במחוזות המרכז, נבחרו עורכות הדין ריבה שרון ואיריס רבינוביץ. רבינוביץ היא בתו של שגריר ישראל ונשיא אוניברסיטת ת"א לשעבר, פרופ' איתמר רבינוביץ, וכלתה של שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, ציפורה ברון.

לבית הדין האיזורי לעבודה בירושלים, נבחרה הרשמת יפה שטיין.רשם בית המשפט העליון, עודד שחם, נבחר לכהונת שופט בית משפט שלום.

במהלך הישיבה, התנהל ויכוח, אם יש מקום לבחור שופט לבית המשפט המחוזי בת"א. אחדים מבחרי הוועדה סבור כי אין מקום לעכב מינוי של מועמדים, רק בשל כבוד המת, ואולם מרבית חברי הוועדה סברו שמפאת כבוד המת יש להמתין. בכל מקרה, לא תתקיים ישיבה מיוחדת לצורך כך, אלא הבחירה תתקיים בישיבה הבאה.

כמו כן, התנהל דיון לגבי מינוי מקורבי משפחה של שופטים. זאת בקשר למינויו של השופט רון סוקול, חתנו של אור. השרה ציפי לבני, שהחליפה בוועדה את השר לשעבר, בני אלון, אמרה כי יש בכך טעם לפגם. עמדת מרבית חברי הוועדה, היתה כי לפי זה, קרובי משפחה של שופטים, לא יוכלו להתמנות לעולם.