מנכ"ל בריל על רקע הדוחות הטובים: "ננסה לגייס 50 מיליון שקל על ידי הנפקת אג"ח ואופציות"

החברה השיגה ברבעון השני צמיחה של 11% במכירות ל-65.4 מיליון שקל והכפילה הרווח הנקי ל-6.7 מיליון שקל, ביחס לרבעון המקביל * המנכ"ל: "המכירות בחנויות הזהות צמחו בכ-5.5% במחצית הראשונה של השנה"

יצרנית הנעליים בריל , שבשליטת משפחת בוסקילה, מתמרקת לקראת גיוס ההון הצפוי של החברה ומציגה דוחות טובים במיוחד ברבעון השני של השנה. מחזור המכירות של החברה ברבעון צמח בכ-11% לרמה של 65.3 מיליון שקל.

הגידול במחזור המכירות של החברה יוחס לחוזה עליו חתמה בריל עם רשת המשביר לצרכן החדש ואשר לפיו העניקה הרשת לבריל זכות ניהול בלעדית של מחלקת ההנעלה בכל סניפי המשביר לצרכן, למעט נעלי ספורט ונעליים של מעצבי על. מלבד אלו, בריל היא ספקית הנעליים היחידה ברשתות המשביר לצרכן. ההסכם נכנס לתוקף החל מתחילת אפריל, כך שהשפעתו באה לידי ביטוי החל מהרבעון השני של השנה.

אמנם יש לציין, כי ענף ההנעלה מאופיין במחזוריות, כאשר הרבעונים השני והרביעי מאופיינים בעלייה במרווחים ובמחזורים ואילו הרבעונים הראשון והשלישי מאופיינים במחזוריות נמוכה יותר, אלא שגם אם בוחנים פעילותה של החברה על בסיס חצי שנתי, הכולל גם את הרבעון הראשון שמסורתית נחשב לחלש יותר, מדובר בשיפור לעומת התקופה המקבילה: מחזור המכירות של החברה בחצי השנה הראשונה עמד על 116.5 מיליון שקל ושיקף גידול של 22% לעומת התקופה המקבילה.

הצבא, המשביר והחנויות עצמן

יהודה אלבז, מנכ"ל החברה, ציין היום כי את עיקר הגידול תרמו החוזים עם המשביר לצרכן ועם הצבא, בהיקף של כ-11 מיליון שקל. את יתרת הצמיחה סיפקו החנויות עצמן. בריל זכתה לאחרונה בחוזה שני לאספקת נעליים קלות לצה"ל, פרי פיתוחה. בסך הכל התקבלו מהצבא הזמנות בהיקף של 14.5 מיליון שקל, מתוכן סופקו כבר נעליים בהיקף כולל של 3.5 מיליון שקלים. מדובר על תהליך ארוך של פיתוח שלא צלח בתחילה, אך כעת הוא מניב פירות.

אלבז ציין כי, "המכירות בחנויות הזהות עלו בכ-5.5% במחצית הראשונה של השנה, כך שגם נתון זה תרם את תרומתו לצמיחת החברה". אלבז התייחס להנפקה וציין כי בריל תנסה לגייס כ-50 מיליון שקל מהציבור על ידי הנפקת אגרות חוב ואופציות. החתמים בהנפקה יהיו כלל פיננסים חיתום, פועלים אי.בי.אי ועידית ניירות ערך.

השיפור בתוצאותיה של החברה בא לידי ביטוי גם בשיעור הרווח הגולמי שלה: ברבעון השני עמד שיעור הרווח גולמי על 54.9% לעומת 52.9% ברבעון המקביל ואילו בחצי הראשון של השנה עומדת החברה על שיעורי רווח גולמי של 52.1% לעומת 50.3% בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף לשיפור בשיעורי הרווח הגולמי, השיגה החברה גם ירידה בשיעור הוצאות המכירה והשיווק מסך המחזור, גם במונחים חצי שנתיים וגם במונחים רבעוניים: הוצאות אלו היוו 36.2% בחצי השנה הראשונה לעומת 39.9% בתקופה המקבילה אשתקד וברבעון השני הן היוו 34.6% לעומת 39.8% ברבעון המקביל. הירידה בשיעור הוצאות אלו נובע מכך שלמכירות בסניפי המשביר לצרכן ולמשרד הביטחון ישנן עלויות שיווק זניחות בלבד, ועל כן תרומתן הישירה לרווחיות היא גבוהה.

הסכמי שכר חדשים

בכל זאת, הוצאות ההנהלה והכלליות של החברה עלו, והסתכמו ברבעון השני ב-1.6 מיליון שקל (היוו 2.4% מהמכירות), לעומת 1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל (היוו 2.2%). כאן, צפויה החברה לרשום עליה נוספת לאור הסכמי ההעסקה שנחתמו לאחרונה עם מנכ"ל החברה, יהודה אלבז, ועם סמנכ"ל התפעול והשיווק של החברה, שלמה בוסקילה, בנו של בעל השליטה בבריל, אליעזר בוסקילה.

על פי מתווה העסקה, שתובא לאישור האסיפה הכללית של החברה, אמור המנכ"ל לשדרג את שכרו מרמה של 537 אלף שקל בשנת 2003 לרמה של 600 אלף שקל בשנת 2004. לעלות העסקה זו מתווסף גם בונוס בגובה של 3% מהרווח השנתי לפני מס, מה שאומר ששכרו של המנכ"ל, בהערכה שמרנית, עשוי לקפוץ בחצי מיליון שקלים נוספים ואף יותר מכך. בוסקילה יזכה לשיפור בתנאי העסקתו, מרמה של כ-700 אלף שקל לרמה של 740 אלף שקל בשנה.

בנוסף, מבקשת האסיפה הכללית לאשר את הגדלת דמי השכירות למשרדיה, השייכים לבעל השליטה בה, אליעזר בוסקילה. החל משנת 1998, שוכרת החברה שטח בהיקף של 200 מ"ר שבתמורה לו שילמה 1000. בשנת 2001, עקב צורכי החברה, הוגדל השטח המושכר ל-471 מ"ר. החברה לא נדרשה לשאת בדמי שכירות נוספים מאז, אך כעת היא נדרשת לעשות כן ולשלם 1885 דולר לחודש.

בינתיים, עד אשר יאושרו הסכמי ההעסקה החדשים, מציגה החברה שיפור גם ברווח התפעולי שלה: זה הסתכם ב-11.7 מיליון שקל ושיקף גידול של 83% לעומת הרבעון המקביל. בחצי הראשון של השנה הסתכם הרווח התפעולי של החברה ב-15.7 מיליון שקל - עליה של 115% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה הציגה בריל רווח נקי של 6.7 מיליון ברבעון, עלייה של 100% לעומת הרבעון המקביל. סיכום חצי שנתי, רשמה החברה גידול של 163% ברווח הנקי, לרמה של 9.2 מיליון שקל.

תזרים המזומנים של החברה גם הוא היה חיובי ברבעון ועמד על 13.4 מיליון שקל, לעומת 7.3 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל. בסיכום חצי שנתי, הפיקה החברה כ-1.6 מיליון שקל מפעילותה השוטפת. הונה העצמי של בריל היווה בסוף הרבעון השני כ-41% מסך המאזן. אמנם ענף ההנעלה מאופיין במחזוריות, כאשר הרבעונים השני והרביעי מאופיינים בעלייה במרווחים ובמחזורים ואילו הרבעונים הראשון והשלישי מאופיינים במחזוריות נמוכה יותר, אלא שגם אם בוחנים פעילותה של החברה על בסיס חצי שנתי, מדובר בשיפור לעומת התקופה המקבילה: מחזור המכירות עמד על 116.5 מיליון שקל ושיקף גידול של 22% לעומת התקופה המקבילה.

הירידה בשיעור הוצאות השיווק והמכירות נובעת מכך שלמכירות בסניפי המשביר לצרכן ולמשרד הביטחון עלויות שיווק זניחות בלבד. בכל זאת, הוצאות ההנהלה והכלליות של החברה עלו ל-2.4% מהמכירות, כשברבעון המקביל היוו 2.2%, והן צפויות עוד לעלות לאור הסכמי ההעסקה שנחתמו לאחרונה עם המנכ"ל, יהודה אלבז, ועם סמנכ"ל התפעול והשיווק, שלמה בוסקילה, בנו של בעל השליטה.