עקב ביקורת ביהמ"ש העליון: מנכ"ל לור"ם יעקב אטרקצ`י הודיע על התפטרותו

התנועה לאיכות השלטון עתרה להדחתו בטענה כי התנכל לחשב החברה לאחר שחשף חשדות לשחיתות

מנכ"ל החברה הממשלתית לפיתוח לוד רמלה (לור"ם), יעקב אטרקצ`י, הודיע על התפטרותו בעקבות ביקורת שמתח בג"ץ על תפקודו. לפני מספר ימים, אטרקצ`י פנה לרשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, והודיע לו על סיום תפקידו: "קיבלתי בצער את הביקורת השיפוטית ומתוך כבוד שאני רוחש לבית המשפט העליון, ומתוך ניסיון למנוע פגיעה בחברה, שהיא יקרה לי, הודעתי על סיום תפקידי".

התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה נגד אטרקצ`י וביקשה להדיחו מתפקידו. העמותה טענה, כי אטרקצ`י התנכל לחשב החברה לאחר שחשף חשדות לשחיתות בהיקף של מיליוני שקלים. בתחילת יולי הוציא בג"ץ צו על תנאי המורה לרשויות לנמק בתוך שלושה שבועות מדוע לא יודח לאלתר מנכ"ל החברה, ומדוע לא תוגש נגדו תביעה אישית על הנזקים שגרם לחברה.

ראש ההרכב, השופט אליהו מצא, הטיח ביקורת חמורה על התנהלותו של אטרקצ`י ואמר בדיון "נגמרה הבושה במחוזותינו למרות הראיות בעתירה והממצאים הקשים הייתי מצפה שאטרקצ`י ילך הביתה בעצמו".

התנועה לאיכות השלטון עתרה בנובמבר 2000 לבג"ץ נגד ראש הממשלה, שר הבינוי והשיכון ומנכ"ל החברות הממשלתיות בדרישה להורות על הדחתו של אטרקצ`י, הנחשב למקורבו של שר האוצר, בנימין נתניהו.

העותרת, באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה לוזון, טענה כי מסכת ההתנכלות בחשב החברה באה בעקבות פנייתו למבקר המדינה ולמשטרה, פנייה שכללה העברת חומר רב, בדבר חשדות חמורים לשחיתויות בחברה.

עו"ד צרויה לוזון מהתנועה לאיכות השלטון אמרה: "זהו צעד תקדימי שבו מנכ"ל של חברה ציבורית שהתנכל לחושף שחיתויות נאלץ ללכת הביתה".