מ.ט.י. מחשבים ממשיכה לצמוח בהכנסות, ל-12.6 מיליון שקל, גידול של 10% לעומת אשתקד

ברווחים נרשמה ירידה חדה, מ-560 אלף שקל ל-80 אלף "ברבעון המקביל תרמו כמה גורמים חד פעמיים לרווחיות הגולמית", מסביר מנכ"ל החברה, מוני בורוביץ החברה תחלק דיבידנד מזומן בסך של מיליון שקל

חברת מ.ט.י מחשבים , בשליטת צבי בורוביץ, העוסקת בייצור אנטנות שטוחות לצרכים ביטחוניים ואזרחיים, ממשיכה להציג תוצאות חיוביות. החברה רשמה ברבעון השני של השנה הכנסות של 12.6 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 11.6 מיליון שקל ברבעון הקודם. אך בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 80 אלף שקל לעומת 590 אלף שקל ברבעון שקדם.

לחברה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת שהסתכם ל-3.3 מיליון שקל. צבר ההזמנות של החברה הסתכם ל-27.6 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל ברבעון הראשון. "רשמנו גידול במכירות בשיעור של כ-10%", טוען מוני בורוביץ, מנכ"ל החברה. "חדרנו לשוק האירופאי ואנו מתקדמים יפה. הגורם שהעיב על התוצאות הוא מרכיב הוצאות המו"פ, שהסתכמו בכ-1.6 מיליון שקל ברבעון השני. הסיבה לכך היא שהשקענו בפיתוח של תקשורת ממוזערת. יחד עם זאת, אנו מתקדמים יפה בפיתוח ומאמינים בו".

"ברבעון הקודם, השתלבו כמה גורמים חד פעמיים לתרומה לרווחיות הגולמית", מוסיף בורוביץ. "כמו כן, רשמה החברה הכנסות מימון. השורה התחתונה בתחום האנטנות הולכת וצומחת. אנו אופטימיים לגבי הרבעונים הבאים".

פעילותה של מ.ט.י מחשבים ושירותי תוכנה מתבצעת באמצעות שתי חברות בנות. האחת, מ.ט.י הנדסה, עוסקת בייצוג של חברות בינלאומיות מתחום ההיי-טק ובייעוץ להן. השנייה, MTI Wireless Edge, עוסקת בפיתוח וייצור מגוון סוגי אנטנות, במגוון תדרים, לצרכים ביטחוניים ולצרכים אזרחיים.

בינואר השנה, קיבלה חברת MTI הזמנה בהיקף של 1.5 מיליון שקל לפיתוח וייצור אנטנות בתחום הצבאי. לאחרונה, הודיעה החברה כי חתמה על הסכם המשך לפיתוח מערכות סליקה אלחוטיות עבור חברה אמריקנית. לדעת הנהלת החברה, העסקה צפויה להגיע לכ-3 מיליון דולר, כאשר משך פיתוח המערכת הוערך בכ-18 חודשים. מוסיף בורוביץ: "במהלך הרבעון השני, רשמנו בעקבות ההסכם הוצאות שיווק ופיתוח שנזקפו לדו"ח".

בנוסף לפרסום הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד במזומן בסך של כמיליון שקל. "התזרים חזק וממשיך להיות טוב. היו לא מעט אנשים ששאלו מדוע אנו לא מחלקים. לאור השיפור בתוצאות, החלטנו על חלוקה מתוך תקווה לשחרר בעתיד מזומנים נוספים".

המכירות בתחום האנטנות מהוות חלק ארי מפעילותה של החברה. בתחום זה, ניתן להצביע על החלוקה הבאה: כ-45% מהמכירות מתבצעות בצפון אמריקה, 35% בישראל, 15% באירופה והיתרה בשאר העולם. בחברה מציינים, כי הגיעו לדריסת רגל יפה באירופה, שתרמה לצמיחה.

עוד מציינים במ.ט.י. כי החברה היא מובילה עולמית בתחום האנטנות. אולם, שחקנים גדולים יותר מבינים כעת את הפוטנציאל ונכנסים לתחום, ביניהם חברת אנדרו האמריקנית. למרות זאת, כך נטען, מרגישה החברה נוח בשוק.

באשר לתחזית צמיחה שנתית, במ.ט.י. מעדיפים שלא לתת תחזיות מספריות, אך מציינים כי קיימת אופטימיות בחברה באשר להמשך.

לחברה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת שהסתכם ל-3.3 מיליון שקל. צבר ההזמנות הסתכם ל-27.6 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל ברבעון הראשון. מוני בורוביץ: "חדרנו לשוק האירופאי ואנו מתקדמים יפה. הגורם שהעיב על התוצאות הוא מרכיב הוצאות המו"פ, שהסתכמו בכ-1.6 מיליון שקל ברבעון השני, שכן השקענו בפיתוח של תקשורת ממוזערת. אך אנו מתקדמים יפה בפיתוח ומאמינים בו"