המפרק הזמני של צמנטכל מבקש למכור 50% מחברת-בת תמורת 890 אלף שקל

מבקש למכור מניות של "בטון דרוך למזרח התיכון" לשותף עוזי שריד

המפרק הזמני של צמנטכל וצמנטכל קרקע ומבנים, עו"ד צוריאל לביא, הגיש היום (ב') בקשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, לאפשר לו להתקשר בעיסקה למכירת מניות צמנטכל בחברת בטון דרוך למזרח התיכון, לחברת עוזי שריד מהנדסים תמורת 890 אלף שקל.

לביא מציין, כי בטון דרוך היא חברה בת של צמנטכל, המחזיקה 50% מהון המניות שלה. 50% הנותרים מוחזקים בידי עוזי שריד, שהוא גם הבעלים והמנהל של החברה הרוכשת.

עיסוקה המרכזי של בטון דרוך הוא מתן ייעוץ וביצוע עבודת דריכת בטון בשטח. בטון דרוך וחברות צמנטכל קיימו ביניהן מערכת התקשרויות שוטפת, ובטון דרוך נותרה חייבת להן כספים. עם ביצוע ההסכם, התחייבה בטון דרוך לפרוע החובות.

הסכום הכולל של תמורת המכירה כולל תמורה כספית בגין המניות בגובה 506 אלף שקל, והיתרה - החזר חובות. לדברי לביא, התמורה בעד מכירת המניות משקפת את השווי האמיתי והריאלי של 50% מהון המניות של בטון דרוך.

ביצוע העיסקה "מנקה" למעשה את חלקה של צמנטכל בחובות בטון דרוך כלפי הבנקים וכלפי צדדים שלישיים אחרים, מעצם מכירת המניות לחברה הרוכשת במצבן כמות שהן, תוך התחייבות החברה הרוכשת לשחרר את צמנטכל מכל ערבות לחובות בטון דרוך, מוסיף לביא בבקשתו, שהוגשה באמצעות משרד עו"ד מאיר.