משרד רואי החשבון BDO זיו האפט ישמש כמבקר הבלתי תלוי של לומניס

כזכור, רואי החשבון החיצוניים הקודמים של לומניס היו דלויט-טוש-ברייטמן-אלמגור שחדלו לעבוד עימה לאחר שסירבו לחתום על דו"חות 2003 בגין חקירת רשויות הבורסה האמריקנית כנגד החברה

חברת לומניס (LUME.PK), שמפתחת מייצרת ומשווקת מערכות מתקדמות המבוססות על לייזר וקרני אור, הודיעה כי משרד רואי החשבון BDO זיו האפט ישמש כמבקר הבלתי תלוי של החברה. לאחר שהעסקת BDO זיו האפט נתקבלה בדירקטוריון החברה, יעמוד הדבר לאישור בעלי מניות החברה.

כזכור, רואי החשבון החיצוניים הקודמים של לומניס היו דלויט-טוש-ברייטמן-אלמגור שחדלו לעבוד עימה לאחר שסירבו לחתום על דו"חות 2003 בגין חקירת רשויות הבורסה האמריקנית כנגד החברה.

החקירה, אשר החלה באוקטובר 2003, התמקדה בתחילה בסוגיות חשבונאיות הקשורות לקשרים של לומניס עם אחד ממפיציה המקומיים. לאחר מכן, הורחבה הבדיקה לנוהלי ההכרה בהכנסות שנקטה החברה במהלך 2002 ו-2003 ועסקאות מסוימות שנרשמו ב-2001. עפ"י ממצאי החקירה הראשוניים, אכן תזמון ההכרה בתזמון ההכנסות של עסקאות שונות לא היה הולם והשפיע על הדו"חות הכספיים של שנת 2001.

לאחרונה מסרה ועדת הביקורת של לומניס כי מתוצאות החקירה שערכה, המתייחסות לרבעון הראשון לשנת 2003, עולה כיהחברה רשמה הצהרת יתר של ההכנסות בכ-1.6 מיליון דולר או 2%. ההשפעה של הצהרת יתר זו נאמדת בגידול ההפסד הנקי ב- 1.1 מיליון דולר שדווח לתקופה זו.