בוטלה האופציה לרכישת השליטה בפיננסיטק

אלברט נסימי היה אמור לשלם למרלז 10 מיליון דולר - פי 3 משווי השוק של המניות

כמעט חודשיים מאז הודיעה חברת ההשקעות מרלז, כי העניקה למשקיע (ככל הידוע אלברט נסימי) אופציה לרכישת השליטה בחברה-הבת פיננסיטק תמורת כ-10 מיליון דולר, התברר היום כי העסקה לא תצא לפועל. מרלז מדווחת, כי העסקה בוטלה עקב אי העמדת הביטחונות הנדרשים ע"י המשקיע. מחיר האופציה שיקף שווי של 12.6 מיליון דולר לפיננסיטק - פי 3 ממחיר השוק של החברה. מימוש האופציה למכירת מניותיה בפיננסיטק (79% מההון) אמור היה להניב למרלז, שבשליטת אייל יונה ואמנון ברזילי, רווח הון של כ-7 מיליון דולר.

להבטחת תשלום התמורה יעמיד אלברט נסימי (בעל השליטה בחברת הנדל"ן קיסריה מקרקעין ובעל עסקי נדל"ן ומסחר נוספים בארץ ובחו"ל) ערבות בנקאית בסך 5 מיליון דולר תוך 10 ימים, שאם לא כן תפקע האופציה. מאז דווחה העסקה ניתנו לנסימי שתי הערכות, אך מסתבר שהללו לא הספיקו להשגת הערבות.

פיננסיטק, הנסחרת בשווי של 4.3 מיליון דולר (לאחר עלייה של 82% מתחילת יוני), נרכשה ע"י מרלז באוקטובר 2001 מחברת הכשרת הישוב ביטוח, וזמן קצר לאחר מכן נרכשה באמצעותה השליטה בחברה בורסאית אחרת - ד.י.ג תעשיות. במארס 2003 רכשו ד.י.ג וגמול (שעברה גם היא לקראת סוף השנה שעברה לשליטת מרלז) את פעילות רשת תחנות התדלוק פאס מארט מידי כונס נכסים שמונה לה ע"י ביהמ"ש בארה"ב במסגרת הליך של הסדר נושים.

ד.י.ג וגמול, בחלקים שווים, באמצעות ג'י.פי.אם, רכשו במסגרת העסקה 169 תחנות תדלוק וחנויות נוחות במזרח ארה"ב תמורת 34.7 מיליון דולר, וכן מלאי דלקים ומוצרים נלווים בשווי של כ-8 מיליון דולר. השתיים מחזיקות כיום 47.5% ממניות ג'י.פי.אם כ"א.

ג'י.פי.אם פעלה אשתקד לקידום עסקיה בארה"ב תוך ביצוע התייעלות תפעולית במערך כוח האדם, הוזלת דמי השכירות של תחנות הדלק וסגירת תחנות לא רווחיות. נכון לחודש מארס הפעילה החברה 137 תחנות דלק וסיפקה דלק ל-60 תחנות נוספות, המופעלות ע"י מפעילים חיצוניים.

ג'י.פי.אם סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם מכירות של 83 מיליון דולר, רווח גולמי של 12.5 מיליון דולר, הפסד תפעולי של 1.3 מיליון דולר והפסד נקי של 957 אלף דולר, שנבע בעיקר מעונתיות ומתנודתיות חריגה במחירי הדלק בעולם. בסוף מארס היה לחברה גרעון של 246 אלף דולר בהון, שמימן מאזן של 53 מיליון דולר. בסוף הרבעון הראשון, חתמה חברה-בת של ג'י.פי.אם, המפעילה את תחנות הדלק, על הסכם עם "ואלרו מרקטינג סופליי", ספק דלק מוביל בארה"ב, לפיו יינתן לה מענק בסך של 6.4 מיליון דולר למיתוג, פרסום ושיפוץ התחנות.