אלשיך הנדסה מבקשת צו מניעה זמני נגד מכרז משהב"ט למזון כלבים

לטענתה, משרד הביטחון מסר לה מועד שגוי של פתיחת המכרז וכן פעל בחוסר תום לב

חברת אלשיך הנדסה הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להוציא צו ביניים, המעכב ביצוע החלטת משרד הביטחון לבחור בהצעת כ.צ.ט במכרז לאספקת מזון לכלבי אבטחה. אלשיך הנדסה ביקשה צו, האוסר על משרד הביטחון לחתום על כל הסכם עם כ.צ.ט וכן להורות על עיכוב פעולה אופרטיבית על-פי המכרז.

אלשיך הנדסה היא כעת הספק מורשה של מערכת הביטחון למזון לכלבי האבטחה, ורק בעוד שלושה חודשים אמורה הזוכה במכרז להחליפה.

בית המשפט קבע את הבקשה לדיון במעמד הצדדים, סמוך לאחר תום הפגרה.

בפנייה לבית המשפט טענה אלשיך הנדסה, כי משרד הביטחון מסרב למסור לה את שם הספק הזוכה במכרז, אולם למיטב ידיעתה, כ.צ.ט היא זו שהוכרזה כזוכה.

לטענת אלשיך הנדסה, באמצעות עוה"ד אבנר רון ועדנה אגמי, כי היא לא השתתפה במכרז, לאור קבלת מידע מוטעה ממשרד הביטחון, בדבר מועד פתיחת המכרז. המשרד הודיע לה, כי המכרז ייפתח ב-31 במאי 2004, אולם בפועל המכרז הסתיים ביום זה.

לטענתה, התנהגות זו של המשרד הביטחון יש בה משום הפרה בוטה של עיקרון השוויון ואפלייתה לרעה, ולו ידעה על מועד פתיחת המכרז בוודאי שהיתה משתתפת בו.

עוד טענה אלשיך הנדסה, כי המכרז פסול ונערך תוך חריגה בוטה מתנאי המכרז המהותיים ביותר. לדבריה, משרד הביטחון פעל בחוסר תום לב כאשר מחד ניהל עימה מו"מ בקשר לשינויים במפרט חדש למזון לכלבי אבטחה לצורך מכרז הצפוי להתפרסם, ומאידך פרסם בד-בבד המשרד את המכרז - מבלי ליידע אותה. חמור מכך - לטענתה - המשרד מסר לה תאריך מוטעה ושגוי של מועד פתיחתו של המכרז.

בתיק העיקרי מבקשת אלשיך הנדסה מבית המשפט להורות על ביטולו של המכרז.

טרם הוגשו תגובות הצדדים. (עת"מ 2321/04).