הבימה: תיאטרון האבסורד

הנאמן הציבורי של הבימה הגיש תגובה לבקשת הנהלת התיאטרון להימנע מכינוס הוועדה לבחירת מנכ"ל שהוקמה על ידו

השבוע הגיש הנאמן הציבורי של הבימה, הכנ"ר שלמה שחר, תגובה לבקשת הנהלת הבימה להימנע מכינוס הוועדה לבחירת מנכ"ל שהוקמה על ידו. שחר ביקש לבטל את הצו שנתנה שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, ורדה אלשיך, במעמד צד אחד, למנוע את כינוס הוועדה לבחירת המנכ"ל. הוועדה של שחר, ביקשה לבחון אפשרות מינוי ציפי פינס כמנכ"לית הבימה.

את הנהלת הבימה מייצג משרד מ. זליגמן, שבראשו עומד עו"ד אלי זהר. זהר עמד בראש הוועדה המייעצת, שמינה בזמנו הכנ"ר הקודם, שמואל צור, היום שופט בית הדין הארצי לעבודה.

זהר הוא ידיד קרוב של אלשיך ובעלה, יוסי אלשיך. מטעם זליגמן מטפל בפרשת הבימה השותף, עו"ד אהרון מיכאלי, שגם הופיע בפני אלשיך. יחד עם זאת, את התכתובת מול הכנ"ר, ניהל דווקא זהר. זהר, גם הגיש תצהיר התומך בעמדת הנהלת הבימה.

בתגובה לכך שמשרדו מופיע בפני אלשיך, למרות ידידותם, אומר זהר כי אין כל בעיה בהופעה בפני אלשיך. לדבריו, לא הוא הופיע בבית המשפט, אלא מישהו אחר מהמשרד, ואין זה הגיוני שבשל הידידות ביניהם, משרדו לא יוכל להופיע בפניה. מה עוד שמדובר בייצוג גורם ציבורי, בעניין ציבורי, שמשרדו מטפל בו במסגרת פרו-בונו.

מדוברות בתי המשפט נמסר: "עו"ד אלי זהר לא מופיע בתיק, ואינו חתום על הבקשות, כך שלא היתה כל עילת פסילה".

ממשרד המשפטים נמסר: "הכנ"ר למד על הקשר הנ"ל מקריאה בעיתונות. אם בית המשפט ועו"ד זהר לא רואים בעיה בניהול התיק אנו סמוכים ובטוחים שהוא ימשיך וינוהל במקצועיות וענייניות".