ויסגלס בכל מקום

עו"ד דב ויסגלס מייצג מספר אנשים הקשורים לפרשיות מתוקשרות היטב * בין השאר, הוא מייצג את שמעון שבס, שי בזק, גדעון גדות, איווט ליברמן ואת מנהלי חברת הביטוח ציון

אם יש כמה עורכי דין, שהשנה האחרונה היתה "השנה שלהם", עו"ד דובי ויסגלס הוא ללא ספק אחד מהם. אין כמעט עניין משפטי תקשורתי, ששמו של ויסגלס נעדר ממנו: ויסגלס מייצג את מנכ"ל משרד רה"מ לשעבר, שמעון שבס, בהליכים הפליליים כנגדו, ייצג את שבס בשימוע שייערך לו, ומן הסתם אף בהמשך, אם יוחלט להגיש כתב אישום כנגד שבס.

ויסגלס מייצג את דוברו של ראש הממשלה, שי בזק, בפרשת סטרשנוב המתוקשרת. שמו של בזק שורבב לפרשה, כמי שאמר, כביכול, לעו"ד פנינת ינאי, כי ראש הממשלה ידע על הרשעתו הצפויה של נחום מנבר. כרגע לא ברור אם בזק יוזמן להעיד בחקירה המתנהלת בפרשה.

הוא מייצג את גדעון גדות, לשעבר יו"ר מפעל הפיס, בהליכים המתנהלים נגדו על ידי מפעל הפיס, בעניין הפנסיה השערורייתית שקיבל. ויסגלס מייצג את גדות בהליך המתנהל בעניין זה בבית הדין האיזורי לעבודה בתל-אביב.

ויסגלס ייצג גם את איש המשק והאבטחה בעיתון ידיעות אחרונות, חיים רוזנברג, שנשקלה הגשת כתב אישום כנגדו, בפרשת האזנות הסתר. ויסגלס יצג את רוזנברג בהליך המעצר שננקט כנגדו בזמנו; לאחר מכן, בעתירה לבג"ץ, בה דרש אי העמדתו לדין של רוזנברג, ובהמשך, בהליך השימוע שהתנהל בעניינו בפרקליטות מחוז ת"א (פלילי). בגין הייצוג הזה, מקבל ויסגלס שכר טירחה של כ-290 אלף דולר.

לקוח נוסף מהזמן האחרון יחסית, הוא מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, איווט ליברמן. ויסגלס ייצג את ליברמן בשלוש פרשיות שונות: בתביעת דיבה שהגיש כנגד העיתון ידיעות אחרונות, בעקבות כתבה בנושא אי סדרים ולקיחת כספים בעמותה שליברמן היה קשור אליה; בעניין המלחמה שהיתה לליברמן, מול מנכ"ל רשות השידור לשעבר, מוטי קירשנבאום, בנושא דו"חות רשות השידור; ובפרשת בר-און, שם הסתכם הייצוג בייעוץ.

בגין שני העניינים האחרונים, השתתפה המדינה, באמצעות הוועדה למימון הגנה משפטית לעובדי ציבור, במימון שכר טירחתו של ויסגלס. בגין הייצוג בפרשת דו"חות רשות השידור, קיבל ויסגלס מליברמן, שכר טירחה בגובה של 15 אלף שקל, מתוכם 11 אלף שקל מומנו על ידי המדינה; בפרשת בר-און, קיבל ויסגלס מליברמן 8,200 דולר, מתוכם מימנה המדינה כ-6000 דולר.

כן מייצג ויסגלס את ציון ומנהליה, בפרשת קרטל חברות הביטוח. ויסגלס מייצג אותם בהליך המתנהל כעת מול הוועדה המייעצת למפקח על הביטוח. בעניין זה אף פנה בשמה של ציון ומנהליה לבית המשפט.

ויסגלס אף ייצג אשת עסקים סינית בשם לינדה טסה, שהגישה לפני כשנה תביעה בסדר דין מקוצר כנגד עיזבון שאול איזנברג ז"ל. טסה טענה כי מגיעים לה מיליון דולר - יתרת שכרה בגין תיווכה בעיסקה של קבוצת איזנברג להקמת תחנת כוח בסין. העיזבון הסכים לשלם לה את סכומי הכסף שדרשה.

בנוסף, ייצג ויסגלס את שר התשתיות, אריק שרון, בתביעת הדיבה שלו נגד העיתונאי עוזי בנזימן. במקרה הזה, נחל ויסגלס הפסד, שכן בית המשפט לא קיבל את התביעה.

רבים מלקוחותיו של ויסגלס נמנים על אנשי הליכוד. עם עליית הליכוד לשלטון, בשנת 96', נפוצו שמועות לפיהן ויסגלס מועמד להחליף את היועץ המשפטי לממשלה דאז, מיכאל בן-יאיר. העניין הזה נשקל אז, ברמות מסויימות, ויסגלס עצמו, מאוד רצה בתפקיד.

לפי מספר התיקים שהגיעו לטיפולו של ויסגלס בעת האחרונה, לא בטוח שהוא מצטער על כך שלא נבחר לשמש כיועץ המשפטי לממשלה. העובדה ששבס, איש עבודה מובהק, שכר את שירותיו, מראה כי ויסגלס מבוקש גם במיליה הזה. במקרה של שבס, נעוץ הדבר בקירבתו של ויסגלס למשפחת רבין, שהתבטאה בין השאר בעובדה שעו"ד דליה רבין-פילוסוף, כיום היועצת המשפטית של ההסתדרות, עבדה במשרדו של ויסגלס, לאחר שפרשה מהפרקליטות