כונסת הנכסים של חברת חוצבי המרכז: בעלי השליטה הבריחו את נכסי החברה

כונסת הנכסים של החברה: "התגלתה בפני תמונה עגומה במיוחד של ניהול לקוי ופגום"

עו"ד דורית לוי-טילר כונסת הנכסים של חברת חוצבי המרכז מהרצליה, טוענת בדוח ראשון שהגישה לביהמ"ש המחוזי בת"א, כי נתגלתה בפניה תמונה עגומה במיוחד של ניהול לקוי ופגום של החברה, בלשון המעטה, והברחה מסיבית של נכסיה ע"י בעלי השליטה בה ומנהליה עד כדי ריקונה כמעט מכל וכל.

לדבריה מתוך המסמכים והנתונים השונים ומבדיקות שקיימה עם אחדים מעובדי החברה וספקיה נתברר לה ברמה גבוהה של וודאות כי בשל חובות כספיים ניכרים והסתבכות כלכלית אליה נקלעה החברה, ובכדי להתחמק מקיום התחייבויותיה כלפי נושיה, העתיק הבעלים והמנהל של החברה, גולן סולימאני, בתרמית את החלק הארי של פעילות החברה לחברה חליפה בשם י. ר. בוני המרכז. משצברה חברה זו חובות משל עצמה לספקים ונושים שונים חזר על עצמו דפוס הפעולה ובעלי השליטה בחברה הקימו באמצעות צד ג` חברה שלישית בשם א. א. ס. פריצת הדרך אליה מועתקת פעילות החברות.

לדברי הכונסת, בעת חיותה ופעילותה ובמיוחד ערב קריסתה פעלה החברה בשיטתיות להעתקת פעילותה לחברת בוני המרכז ולהברחה מסיבית של נכסיה. עו"ד טילר מציינת כי היא נוקטת בהליכים נגד החברות י. ר. בוני המרכז ו-א. א. ס. פריצת הדרך בניסיון להתחקות אחר נכסי החברה שהוברחו ממנה ולנסות לתופסם ולמנוע כל פעולות הברחה נוספות.

בדוח נאמר עוד כי הכלים ההנדסיים הכבדים של החברה, הוסתרו על ידה במקומות מסתור שונים חלקם במושב מגוריו של בעל השליטה בה ובנסיבות אלה ובאמצעות משרד חקירות נדרשה הכונסת לפעילות אינטנסיבית ומאומצת עד לאיתורם ותפיסתם של 7 כלים הנדסיים ו-2 כלי רכב בשווי כולל של 410 אלף שקל.

חברת חוצי המרכז היא חברה קבלנית שעסקה בעבודות עפר, חציבה, הריסה ופינוי. ביום 20/4/04 מונתה עו"ד טילר ככונסת זמנית לנכסי החברה וזאת לבקשת הבנק לפיתוח התעשייה, וכעבור שבועיים הפך מינוייה למינוי קבוע. (תיק פש"ר 1491/04)