מפיקת הפסטיגל תובעת מביהמ"ש לחייב חברה עירונית בחיפה לשריין את היכל הספורט ברוממה לחנוכה

משרד הכרטיסים לאן ביקש אף הוא לשריין לו את חג החנוכה השמור באופן מסורתי למפיקי הפסטיגל * מנכ"ל החברה העירונית: "מתגבש הסדר פשרה"

חברת סולן הפקות, מפיקת אירוע הפסטיגל, המתקיים מדי שנה בחנוכה בהיכל הספורט ברוממה בחיפה, דרשה השבוע מביהמ"ש המחוזי בחיפה לחייב את החברה לאמנות תרבות וספורט העירונית של חיפה (אתו"ס) לשמור עבורה, כמדי שנה, את היכל הספורט. סולן, באמצעות עו"ד יהודה טלמון, טוענת, כי נודע לה שאתו"ס, שהיא הבעלים של היכל הספורט, מתכוונת שלא לשמור עבורה את המועדים בחנוכה בהם התכוונה להציג את הפסטיגל.

בתוך כך הגישה השבוע חברת הכרטיסים לאן מת"א בקשה להצטרף כצד לתביעה, בטענה שגם היא רוצה שישמרו עבורה את היכל הספורט עבור הופעות בחנוכה.

מנכ"ל אתו"ס, דן צייזלר, אמר ל"גלובס" בתום דיון משפטי ראשוני שהתקיים השבוע, כי הוא מקווה שמתגבשת פשרה בין הצדדים שתאפשר לשני הצדדים להתחלק בהיכל הספורט במהלך חג החנוכה. לדבריו, התחילו דיונים ראשונים בין הצדדים עם היציאה מבית המשפט אתמול (ג').

בתביעה טוענת סולן הפקות, כי מאז שנת 81' היא שוכרת מדי שנה בחנוכה את היכל הספורט וניתנה לה בעבר האופציה לשכור את האולם לצורך הפסטיגל עד שנת 2010. סולן הפקות אמורה על פי החוזה בין הצדדים להודיע עד ה-1 באפריל כל שנה האם ברצונה לממש את האופציה, והשנה היא הודיעה זאת כבר בתחילת השנה.

סולן הפקות טוענת, כי הופתעה לגלות שהנהלת היכל הספורט ביקשה להשכיר את האולם גם לגופים אחרים ביומיים האחרונים של חופשת החג, והדבר עלול להסב לה נזק כלכלי חמור. היא טוענת עוד, כי מנכ"ל ההיכל אף דרש ממנה להפקיד צ'ק על סך 100 אלף שקל.
יצוין, כי סולן הפקות עורכת את הפסטיגל מדי שנה במספר מוקדים ברחבי הארץ והמסורת היא, כי ברוב ימי החג המופעים מתקיימים בהיכל הספורט ברוממה.

סולן הפקות טוענת גם כנגד כך שהנהלת היכל הספורט ביקשה לדעת כבר כעת את לוח הזמנים למופעי הפסטיגל, כי מדובר בשלב מוקדם מדי. לטענתה, גם עם אולמות אחרים בארץ טרם סוכמו התאריכים המדויקים, שכן לוח הזמנים לגבי המופעים בהיכל ביד אליהו, שהוא המוקד השני של הפסטיגל, יכול להתגבש סופית רק באוקטובר, לאחר שנקבע לוח משחקי הכדורסל בהיכל.