המשטרה: טוביה נדב רצח את שותפו בשל סכסוך על זכיון אמנה

נדב, בעלי חנות מוצרי החשמל "סלון מרכזי", מכחיש את החשד לפיו רצח בסוף יולי את ליאון אדם

בית משפט השלום בת"א התיר היום (ג`) לפרסם את דבר מעצרו של סוחר מוצרי החשמל טוביה נדב, בעלי "סלון מרכזי", כחשוד ברצח שותפו, ליאון אדם. נדב ורעייתו יעל נעצרו ביום רביעי שעבר. לדברי המשטרה, המניע לרצח הוא סכסוך על זכיון חברת מוצרי החשמל אמנה.

המשטרה טענה, כי ב-31 ביולי נמצאה גופתו של אדם ליד אתר בנייה באיזורי חן החדשים כשעליה סימני אלימות. מהבדיקה הפתלוגית עולה, כי אדם נרצח, ולפי החשד נדב רצח את אדם יום קודם לכן, ואילו רעייתו שיבשה את החקירה בכך שמסרה גירסה שיקרית בנוגע לבעלה.

נציג המשטרה טען בדיון, כי טוביה נדב לא מסר אליבי בדבר מקום הימצאו בזמן הרצח ונתן גירסאות בנוגע למקום בו שהה. ואולם, קיימת סתירה בין גירסה זו לבין גירסת רעייתו.

המשטרה סבורה, כי נדב רצח את אדם לאחר שחברת אמנה עמדה להעביר לידי אדם את הזיכיון לייצוגה בישראל.

לדברי נציג המשטרה, הראיות הקושרות את טוביה נדב לרצח הוצגו בפני ביהמ"ש, וביניהם שתי ראיות פוזיטיביות. החוקר הוסיף, כי בזירת הרצח נתפסו ראיות חפציות, אך בחיפוש בדירתו ל נדב לא נתפסו כל ראיות.

לדבריו על הגופה היו סימני אלימות, לא ידוע על חשודים נוספים בתיק ואין כיווני חקירה אחרים. החוקר טוען, כי קיימים עדים רבים בתיק וביניהם עדים ישירים, יש צורך לחקור עדים נוסםים וקיים קשר בין חלק מהעדים לבין החשודים.

בא כוח החשודים, עו"ד רונן רוזנבלום, טען, כי לא ייתכן שבין טוביה נדב לבין אדם ארע קונפליקט שיוביל למעשה כזה. לדבריו, אדם התכוון לסגור את חנותו וביקש להתאחד עם נדב, ולשם כך נקבעה פגישה ביניהם ביום שישי לפני שבועיים. בנוסף, התכוונו השניים להגיש תביעה נגד אמנה העולמית בשל גזילת הזיכיון מידיהם.

לדברי רוזנבלום, הוא אינו רואה כל מניע בתיק, למרשו יש אליבי והוא הודיע למשטרה על מקום הימצאו לא רק ביום הרצח אלא בין הימים ה` עד שבת. הוא אישר שלנדב יש עבר פלילי, אך רק בעבירות צווארון לבן.

השופט דניאל ארנסט קבע, כי בשלב זה ניתן לומר שיש ראיות לכאורה המעלות חשד כלפי טוביה נדב, והאריך את מעצרו עד היום. מעצרה של יעל נדב הוארך ביממה אחת.

ארנסט נעתר לבקשת רוזנבלום לאסור את פרסום שמם של בני הזוג נדב, למרות התנגדות המשטרה ונציגי התקשורת שנכחו באולם. לדבריו, יש לאזן בין זכותו של הפרט שלא להיפגע כל עוד הוא בחזקת חשוד בלבד, לבין זכות הציבור לדעת.

היום דחה השופט גלעד נויטל את בקשת רוזנבלום להשאיר את צו איסור הפרסום על כנו. נציג המשטרה טען, כי יש להסיר את צו איסור הפרסום ולא היה מקום לצו מלכתחילה.

רוזנבלום טען, כי מדובר באיש עסקים מוכר, אחד מיבואני החשמל הגדולים בארץ, ופרסום שמו יפגע בפרנסתו באופן קשה. נויטל קבע, כי לא קיימת עילה של ממש המצדיקה את איסור הפרסום.

הצדדים הגיעו לידי הסכמה לפיה נדב ישאר במעצר עד יום שני הבא. בבקשה שהגישה היום המשטרה להארכת מעצרו נאמר, כי לאחר הרצח פעל נדב באופן ממשי לשיבוש החקירה, השפיע על עדים והעלים ראיות. (מעצרים 18347/04)