אין ארוחות חינם

16,000 שקל בחודש דמי מזונות נקבעו לאשתו בנפרד של איש עסקים ואיש ציבור ידוע

שופט בית המשפט לענייני משפחה בכפר סבא, יעקב כהן, פסק לאשתו בנפרד של איש עסקים ואיש ציבור ידוע דמי מזונות זמניים בסכום גבוה, העומד על 16,000 שקל לחודש - סכום לא שגרתי לכל הדעות.

הנתבע הוא איש עסקים השולח ידו בתחומי עיסוק רבים בישראל ובחו"ל, איש ציבור שכיהן בעבר כסגן ראש מועצה וכיו"ר של החברה הכלכלית באחת מערי ישראל. עקב משבר בין בני הזוג, עזב הנתבע את ביתו ואת רעייתו, בת 61, ועבר להתגורר עם חברתו בתנאי רווחה מופלגים.

בקובעו את סכום המזונות הזמניים התחשב השופט כהן במיגוון שיקולים, בכללם רמת החיים הגבוהה שניהלו בני הזוג לאורך חייהם המשותפים, כמו רמת החיים הגבוהה שבה חיים כיום הנתבע וזוגתו הנכחית. בני הזוג צברו רכוש רב ויוקרתי, עובדה המעידה על אופי החיים שהם ניהלו.

"הנתבע טוען אמנם כי הימר בסכומים נמוכים וכי ניצל את מועדון ההימורים בלונדון בו הוא חבר, בעבור 'האירוח הנדיב וארוחות החינם'", נכתב בהחלטה, "אך נראית לי יותר בעניין זה עמדתה של התובעת, הגורסת כפי הנראה כמאמר הפתגם העממי 'אין ארוחות חינם'". השופט כהן דחה חלק מהנמקותיו של הנתבע לתנאי החיים המיטיבים שבהם הוא מצוי.

השופט כהן דחה את טענות הנתבע בהתייחס לגובה הכנסותיו ("ההכנסה המגוחכת שהוא טוען לה"), בקובעו כי ניתן, על פי ההלכה הפסוקה, לפסוק כנגדו דמי מזונות גם מתוך הרכוש שהוא צבר.

(תמ"ש כפר סבא 12751/03 פלונית נ. אלמוני, החלטה מיום 22.7.04. השופט יעקב כהן)