מבני תעשייה תמכור נכסים בישראל ותפנה לחו"ל

דוגמא לשינוי באסטרטגיה אפשר לראות במו"מ שהחברה מנהלת בימים אלו, לרכישת 1,950 דירות להשכרה בטורונטו

חברת מבני תעשייה תמכור בהדרגה את נכסיה בישראל, ותפנה את התמורה להשקעות בנדל"ן מניב בחו"ל, ולהקטנת החובות לבנקים - כותבת חברת הדירוג מעלות, בסקירה על מבני תעשייה הכלולה בתשקיף החברה שפורסם ביום שני. עם זאת, אומרת מעלות, תישאר החברה "בטווח הנראה לעין" החברה הגדולה בארץ במבנים להשכרה.

דוגמא לשינוי באסטרטגיה אפשר לראות במו"מ שהחברה מנהלת בימים אלו, לרכישת 1,950 דירות להשכרה בטורונטו, בשני מגדלים, בהשקעה של 92 מיליון דולר ארה"ב. החברה עשויה להכניס שותף מקומי לעיסקה ב-30%. 75% מההשקעה יבואו מליווי פיננסי, ו-25% מהון עצמי.

מעלות אומרת, כי מדיניות זו של החברה, המופעלת כבר עתה, משפרת את תוצאותיה העסקיות, למרות המיתון בענף הנדל"ן.

מעלות מעריכה עוד, כי חברות נדל"ן מניב נוספות עלולות להיקלע לקשיים אם יימשך המשבר הנוכחי בענף. המדובר בחברות בעלות איתנות פיננסית נמוכה שאין להן די מקורות מימון, וכן בחברות שהייזום מהווה חלק גדול יחסית מנכסיהן.

מעלות אומרת, כי עדיין לא רואים באופק את גמר המשבר בתחום השכרת נכסים, בעיקר באיזור המרכז, בשל תפוסה נמוכה וייזום בהיקף גבוה.

מעלות אומרת עוד, כי הענף המסוכן ביותר בנדל"ן כיום הוא מלונאות, ואחריו משרדים, תעשייה, אחסנה ומסחר. לדעת החברה, מסוכן יותר להשקיע בנדל"ן מסחרי מאשר בנדל"ן מניב.

לדברי מעלות, השקעותיה של מבני תעשייה בקנדה, בהון עצמי של 175 מיליון שקל, תורמים להפחתת הסיכונים של החברה. עוד היא מציינת, כי לחברה יש שיעורי תפוסה הגבוהים מן הממוצע בנכסיה.

מבני תעשייה נמצאת בשליטת אליעזר פישמן, בעל השליטה ב"גלובס".