מי ש"עקב" אחרי ארקין, "הרוויח" ירידה של 20%

בינואר השנה מכר ארקין מניות בכ-205 מיליון שקל ומאז סובלת אגיס ממומנטום שלילי * החברה צפויה לפרסם הדו"חות הרבעוניים היום בערב

היום בערב צפויה חברת התרופות הגנרית אגיס לפרסם את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של השנה. עקב המומנטום השלילי ממנו סובלות מניות הגנריקה לאחרונה ובמיוחד על רקע התוצאות הכספיות הגרועות של תרו פרמצבטיקל, העדיפו היום המשקיעים בבורסה בתל-אביב למכור מניות אגיס ובמהלך היום רשמה המניה ירידה של כ-4% למחיר של כ-108 שקל למניה.

הלחץ השלילי באגיס רק ממחיש עד כמה מכירות בעלי עניין יכולות לשמש כ"איתות" (חיובי או שלילי) לבעלי המניות מקרב הציבור. כזכור, ארקין מכר בתחילת חודש ינואר השנה מניות אגיס לפי מחיר של 136.8 שקל למניה ובתמורה כוללת של כ-205 מיליון שקל. שבועיים אחרי המימוש חילקה אגיס דיבידנד של 2 שקל למניה, כך שהמחיר מתואם דיבידנד הוא כ-135 שקל למניה. כלומר, מאז שארקין מימש את מניותיה, נפלה מניית אגיס בכ-20%, בהשוואה לעלייה של כ-4% במדד המעו"ף באותה תקופה (אותו מדד שאגיס כלולה בו).

מספרים אלה באים להמחיש שוב את האקסיומה הידועה בשווקים: בעלי עניין לא מוכרים מניות מפני שהם חושבים שהן צפויות לעלות ולא קונים מניות מפני שהם חושבים שהן צפויות לרדת. אנחנו לא טוענים, כמובן, שארקין ידע שמניית אגיס תסבול ממומנטום שלילי, אך תנועות בעלי עניין, כמעט בכל חברה, יכולות לשמש חומר הדרכה די טוב למשקיעים. במילים אחרות, המשקיעים אשר נפטרו מאחזקותיהם בחברה, במקביל למימוש של בעל השליטה בה, עשו בחוכמה.

לקראת פרסום הדו"חות הכספיים של אגיס, עידכנו במחלקת המחקר של בנק הפועלים את תחזיותיהם לחברה. האנליסטית רקפת אפטר מעריכה כי אגיס תסיים את הרבעון עם הכנסות של כ-450 מיליון שקל ורווח נקי של כ-40 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-451.4 מיליון שקל ורווח נקי (בניטרול השפעות חד פעמיות) של כ-39.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.

השיפור בתוצאות הרבעון השני, להערכתה של אפטר, צפוי לנבוע מגידול בפעילות החטיבה הכימית, מהיותה של החברה שחקן גנרי בודד עם מוצר הקטוקונזול (קרם לטיפול בפטריות עור) ומשיפור בפעילות הקוסמטיקה ויישום ההתייעלות בה. אפטר מציינת בסקירתה כי "אגיס היא לא תרו", ומציינת לחיוב את השקיפות וההתייחסות של הנהלת אגיס לשוק ההון.