בפועלים מותירים 'תשואת היתר' למכתשים אגן: מכתשים אגן נסחרת בדיסקאונט ניכר

בבנה"פ מעריכים שברבעון השלישי תציג החברה גידול במכירות של כ-15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-320 מ' ד', ועל רווח נקי של כ-29 מ' ד' המהווים גידול של 24%

לאחר שמכתשים אגן הציגה תוצאות לרבעון השני השנה, שהיו מעבר לתחזיות מחלקת המחקר בבנק הפועלים, הן במכירות והן ברווח הנקי, הותירה האנליסטית רקפת אפטר את המלצתה ללא שינוי ברמה של 'תשואת יתר' במחיר יעד של 23 שקלים למניה, כ-24% מעל שער הבסיס היום.

אלטר מציינת כי מכתשים אגן רכשה תוך שלושה חודשים 3 חברות שיווק והפצה. רכישות מסוג זה מתאימות לתוכניתה האסטרטגית של החברה, אשר הינה בעלת יכולת ייצור, אולם רוצה לחדור לשווקים יציבים ובעיקר לשוק האמריקאי.

להערכת בנק הפועלים, הרבעון השלישי יצביע על גידול במכירות של כ-15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 320 מיליון דולר, ועל רווח נקי של כ-29 מיליון דולר, המהווים גידול של 24% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

בפועלים גורסים כי מכתשים אגן נסחרת בדיסקאונט ניכר לעומת חברות דומות לה, בעוד שיעור הצמיחה הצפוי ברווחיותה הינו כפול משלהן. לאור האמור לעיל, לאור העלאת התחזיות לחברה להמשך השנה בעקבות הדו"חות הטובים ולאור העמידה העקבית של החברה ביעדיה האסטרטגים, מותירים, כאמור, את המלצת 'תשואת היתר' למניה בעינה.

רקפת אפטר מציינת כי מתחרותיה של מכתשים אגן, החברות סינג'נטה, FMC ומונסנטו, דיווחו גם הן על שיפור ניכר ברווחיות (של 40%-80%, תלוי בחברה), כאשר כל החברות ציינו את את התחזיות החיוביות בתעשייה לשנה הקרובה ואף חלקן העלו תחזיות לשנה הקרובה. עם זאת, הגידול הממוצע במכירות שלהן עמד מקסימום על 14%.

עם זאת, על רקע עליית מחירי הנפט בעולם (אשר משפיע על עלות התשומות), הצפי להמשך העלאת ריבית בארה"ב (משפיע על תשלומי הריבית על החוב) והירידה החדה שהחלה להירשם במחירי הסחורות החקלאיות (משפיע על היקפי הזריעה ולכן על הביקוש לחומרי הדברה), הורידו בפועלים במקצת את מכפיל הרווח המייצג של החברה לשנה הקרובה לרמה של 14-15, כך שלמרות העלאת התחזיות, מחיר היעד למניית החברה נותר ללא שינוי, כאמור.