ההסתדרות: למבטחים אין כל זכויות קנייניות בבית מועצת פועלי ר"ג

כך נטען בתגובה לתביעת מבטחים לאסור על ההסתדרות לבצע כל דיספוזיציה בנכס

ההסתדרות טוענת, כי מבטחים מעוניינת להשתלט על נכס אותו היא קיבלה בעבר לשימושה בהיותה גוף מסונף של ההסתדרות, וכי למבטחים אין כל זכויות קנייניות בנכס. הדברים נטענים בתגובת ההסתדרות לבקשת מבטחים, לאסור על ההסתדרות לבצע כל דיספוזיציה בבית מועצת פועלי רמת גן.

בתגובת ההסתדרות נאמר עוד, כי מבטחים הסתירה מבית המשפט שהבעלות הרשומה בנכס היא של ההסתדרות ושל קרן הביטוח והפנסיה של פועלי בניין ועבודות ציבוריות - בחלקים שווים.

לדברי ההסתדרות, הנכס כבר נמכר תמורת 2.16 מיליון דולר. לטענתה, גם אם מבטחים תזכה בתביעתה, ההסתדרות תהיה מחויבת לשלם לה 62 אלף דולר, בהתחשב בזכויותיה הנטענות בנכס (5.73%). בנסיבות אלה אין כל הצדקה לקבלת סעד זמני, טוענת ההסתדרות.

בתגובה נאמר עוד, כי מבטחים אינה עושה עוד כל שימוש במשרדיה בנכס ואף פינתה אותם. מדובר בתביעת סרק, כאשר הסעד המבוקש נועד לשנות - ללא כל יסוד עובדתי - את המצב הקיים מזה 50 שנה בעניין הבעלות במקרקעין. עוד נטען, כי דין הבקשה להידחות על הסף מחמת התיישנות, שכן המקרקעין נרכשו לפני יותר מ-50 שנה.

לדברי ההסתדרות, מטרת הבקשה חסרת היסוד לצו המניעה היא למנוע מההסתדרות לעמוד בהתחייבויותיה כלפי צדדים שלישיים, וניסיון לאלצה לשלם למבטחים כספים, אשר אינם מגיעים לה כלל. קל וחומר, כאשר הנזקים שגרמה מבטחים להסתדרות בפעולתה חסרת תום הלב במסגרת בקשה זו (בגין החשש מביטול עסקת המכר), עולים על סכום התביעה. (ת.א. 2089/04).