בית המשפט: עיריית ת"א פועלת בחוסר תום לב ביחס לטיפולה בביתני מפעל הפיס בעיר

העירייה סירבה להקים ביתן עבור תחנת מוניות בשל ההפרעה לשימוש במדרכה, אך איפשרה הקמת ביתני מפעל הפיס על המדרכה

בית המשפט המחוזי בת"א קובע כי עיריית ת"א פועלת בחוסר תום לב וכנגד חובת ההגינות החל עליה כרשות ציבורית, בנוגע לטיפולה בביתני מפעל הפיס ברחבי העיר.

השופטת ציפורה ברון דחתה עתירה שהוגשה על ידי תחנת המוניות מסריק בת"א להורות לעירייה להקים לה ביתן על המדרכה לצד התחנה שהוקצתה להחניית מוניות הפועלות במסגרת התחנה, כדי שישמש לניהול התחנה.

העירייה מסרבת להתיר את הקמת הביתן בנימוק כי תוכנית בניין ערים אוסרת בנייה על מדרכות בשל ההפרעה הצפויה לשימוש סביר במדרכה על ידי הולכי רגל. השופטת ציינה כי בית המשפט אינו רשאי לצוות ביצוע פעולה אסורה על פי דין ולפיכך היא אינה יכולה להיענות לעתירה.

לדברי השופטת עולה תמונה עגומה ביחס לטיפול העירייה בביתני מפעל הפיס ברחבי העיר, והעותרת הביאה בפניה ראיות מהימנות שמראות כי למרות מדיניותה של העירייה, ביתני מפעל הפיס לא נסגרים ואף נפתחים ביתנים חדשים.

בהתייחסה לטענת העירייה לפיה מדיניותה כיום היא להחזיר את המדרכות להולכי הרגל ובין היתר לסלק את ביתני מפעל הפיס מרחובות העיר, ציינה השופטת כי שוכנעה כי מדיניות העירייה לחוד ומעשים בפועל לחוד, וכי לא ברור כיצד טוענת העירייה כי המטרה שלה היא להקל על הולכי רגל ולפנות את הביתנים השונים מהמדרכות, בעוד מוקמים להם ביתנים חדשים של מפעל הפיס מעת לעת גם לאחר המדיניות החדשה של העירייה.

השופטת ציינה כי על ידי אופן פעולה זה פועלת העירייה בחוסר תום לב וכנגד חובת ההגינות החלה עליה כרשות ציבורית וטוב תעשה כי למרות הכל תמשיך במאמץ לנסות לפתור את הבעיה של העותרת הסובלת מחוסר שוויון, תוך פרק זמן סביר. ( עת"מ 1055/02)