קושנר, התורם למושל ניו ג'רזי, הודה בסחיטה ובהגשת דו"חות מס כוזבים

קושנר, בעליה של אימפריית נדל"ן ומעסיקו לשעבר של גולן ציפל, הסתבך בסכסוך משפחתי

צ'ארלס קושנר, תורם הכספים הגדול ביותר למושל מדינת ניו ג'רזי, ג'יימס מקגריבי, בקמפיין הבחירות 2001, הודה אתמול (ד') בהאשמות שהוגשו נגדו של הונאה בנוגע לתרומות פוליטיות, הגשת דוחות מס הכנסה כוזבים ואפילו צילום של גיסו המקיים יחסים עם יצאנית.

קושנר מסר שהחליט לנקום באחותו שהעידה נגדו, ולכן שיגר לה בדואר קלטות בהן מצולם בעלה מקיים יחסי מין עם זונה. הוא עלול להיכנס לכלא ל-18 עד 24 חודשים לאחר שייגזר דינו ב-29 בנובמבר.

קושנר, בן של ניצול שואה, בנה במשך השנים אימפריית ענק של עסקי נדל"ן, בנקאות וביטוח בלורהם פארק בניו ג'רזי, ששווייה מוערך ביותר ממיליארד דולר. הוא הפך באחרונה לאחד מהתורמים הפוליטיים הבכירים בארה"ב.

הודאתו בהאשמות באה שישה ימים אחרי שמקגריבי הודיע על התפטרותו ממשרד מושל מדינת ניו יורק ב-15 בנובמבר, מאחר שקיים, לטענתו, יחסים הומוסקסואליים עם הישראלי גולן ציפל, ששימש לפני כשנתיים עוזרו לענייני ביטחון.

קושנר התפטר אתמול ממשרד יו"ר חברת קושנר, שאמורה לבחור היום יו"ר חדש.

קושנר ארגן לציפל אשרת עבודה בארה"ב והעסיק אותו במשך שלושה חודשים. קושנר הודה אתמול ב-16 סעיפי אישום של סיוע להגשת דו"חות מס הכנסה כוזבים, בכתב אישום אחד של נקמה נגד אחותו וסעיף אישום אחד של שקר הקשור למקור תרומה פוליטית בסך 385,000 דולר שנתן למועמד פדרלי בשנים 2002-1999.

ההודאה באשמה מסיימת חקירה שנובעת מסכסוך עסקי משפחתי, שהחלה לאחר שמקגריבי מינה את קושנר ליו"ר רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי, האחראית על הגשרים, התעלות, הנמלים ונמלי התעופה באזור. אחיו המבוגר של קושנר, מורי, ורואה החשבון שלו לשעבר, רוברט יונטף, הגישו נגדו תביעת מעילה בכספי החברה, ושימוש בכספי החברה למטרות פוליטיות.

קושנר וחברתו תרמו יותר ממיליון דולר לקמפיין הבחירות של מקגריבי הדמוקרט למשרת מושל מדינת ניו ג'רזי ב-2001.

קושנר, שהוכנס למעצר ב-13 ביולי, הודה ששילם לחוקר פרטי 25,000 דולר כדי שיצלם את גיסו, ויליאם שולדר, מקיים יחסי מין עם יצאנית שקושנר שלח אליו. קושנר הודה ששילם לה 10,000 דולר כדי שתפתה את גיסו ותסכים להצטלם תוך כדי האקט המיני. שולדר והזונה קיימו יחסי מין במוטל בבריג'ווטר, ניו ג'רסי, בדצמבר 2003, וקושנר הודה שקיבל את הקלטת ואת הצילומים.