צו מניעה זמני נגד הפרת זכויות הקניין הרוחני של מנטבר פילאטיס

לטענת התובעת, הנתבע אשר הוכשר על ידה מייצר ומשווק מכשירי פילאטיס ללא קבלת הסכמתה

בית המשפט המחוזי בת"א נעתר היום (א`) לבקשת דליה מנטבר, הבעלים של רשת מכוני התעמלות "מנטבר פילאטיס", להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד כנגד אבי (קסאי) בלומברג, אשר מונע ממנו בשלב זה להפר את זכויות הקניין הרוחני של מנטבר במכשירי הפילאטיס אותם היא מייצרת ומשווקת.

מנטבר טענה, באמצעות עו"ד שמוליק קסוטו, כי עניינה של בקשתה הוא בהתחייבות מפורשת בכתב שנתן קסאי למנטבר, אשר נועדה להגן על זכויותיה. אלא שלטענתה, למרות ההתחייבויות המפורשות שנתן לה, בחר קסאי להפר אותן באופן בוטה, ולפיכך החליטה להגיש בקשה להוציא צו מניעה כנגדו.

מהבקשה עולה כי מנטבר הינה הבעלים של רשת מכוני התעמלות בשיטת פילאטיס. על פי טענתה, התקשרה עם קסאי, אשר הגיע אליה ללא רקע בתחום הפילאטיס, והשקיעה זמן רב ומשאבים רבים על מנת ללמד ולהכשיר את הנתבע לסייע לה לייצר מכשירי פילאטיס, אותם היא מייצרת בעצמה מזה כ-25 שנים.

לטענת מנטבר, העבירה לקסאי את הידע והניסיון הטומן בחובו סודות מסחריים ומקצועיים רבים, מתוך אמון שנתנה בנתבע ועל בסיס התחייבות מפורשת שלו כלפיה כי לא יעשה כל שימוש במידע שהעבירה לו ללא אישורה.

למרבה הצער, טוענת מנטבר, בחר הנתבע להפר את האמון שנתנה בו תוך שהוא גוזל את סודותיה המסחריים ורוכב על המוניטין שצברה בתחום הפילאטיס וגורם לה לנזקים כלכליים.

לטענת מנטבר, לאחרונה נודע לה כי הנתבע מייצר ומשווק מכשירי פילאטיס ללא קבלת הסכמתה.

בית המשפט הוציא צו ארעי במעמד צד אחד בלבד והורה לנתבע להגיב בתוך 15 יום.

טרם הוגשה בקשת הנתבע לבית המשפט. (ת.א. 2152/04).