נדחתה עתירה של סגן ראש עיריית קרית ביאליק נגד הדחתו

השופט יצחק עמית: "איני סבור כי גינוי מוסרי של הפרת הסכם פוליטי הוא מתפקידו של בית המשפט"

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה יצחק עמית דחה את עתירתו של הקבלן גבי בן גלים, שביקש מבית המשפט להורות לראש עיריית קרית ביאליק, ד"ר רפי ורטהיים, לחזור בו מהליך הדחתו של בן גלים מלכהן כסגן ראש העיר.

ד"ר ורטהיים זכה בראשות העיר לאחר סבב בחירות שני. לקראת הסבב השני נחתם הסכם בין ורטהיים לבין בן גלים, ובו נקבע בין היתר כי בן גלים ישמש כסגנן בכיר ראשון של ורטהיים ללא שכר, ויוקצו לו חדר ומזכירה בבניין העירייה, ובתמורה יתמוך בן גלים במועמדותו של ורטהיים.

בן גלים טען, כי לאחר היבחרו של ורטהיים לא מילא ראש העיר הנבחר את תפקידו, ועיקר את תפקיד סגן ראש העיר מסמכויות תוך ששהוא "מייבש" וממדר אותו מישיבות העירייה. בן גלים טען עוד, כי ורטהיים מתעלם מתהחייבותו למנות אותו כנציג העיריה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

לאחר מספר חודשים מבחירתו חתם ורטהיים על הסכמים קואליציונים עם סיעת ש"ס תוך שהוא ממנה סגן ראש עיר מטעמם.

השופט דחה כאמור את בקשתו של בן גלים וכתב: "ככל שהתרשמתי, והדבר בא לידי ביטוי במהלך חקירתו הנגדית של ורטהיים, בן גלים חתר לכך שבית המשפט יתווה אות קלון מוסרי על מצחו של ראש העיר. אלא שאיני סבור כי גינוי פוליטי ומוסרי של הפרת הסכם פוליטי - ובשלב זה איני קובע כי הייתה הפרה כזו - הוא מתפקידו של בית המשפט".

השופט איזכר אף את העובדה כי הוועדה לניגוד עיניינים קבעה שבן גלים מנוע מלהיות חבר בוועדה המקומית עקב עיסוקו כקבלן.

הושפט עמית חייב את בן גלים בתשלום הוצאות בסך 60 אלף שקלים.

(הפ 126/04)